جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید شمش فولاد استان اردبیل
26 خرداد 1400 - 12:01
شناسه : 13838
استاندار اردبیل مطرح کرد؛ استاندار اردبیل در جریان بازدید از واحد تولیدی این استان گفت: چهار واحد تولید شمش فولاد در استان فعال است که این واحدها در حال افزایش ظرفیت تولید تا سقف ۲ برابر هستند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در جریان این بازدید، اظهار داشت: هم‌اکنون در استان ۳۰۰ هزار تن شمش فولاد تولید می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با آغاز اقدامات توسعه‌ای طی سال گذشته این میزان تا سال آینده به ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی در بازدید از واحد آرتام سوله، افزود: این واحد هم‌اکنون ۵۰ هزار تن شمش در سال تولید می‌کند که با توسعه فاز فعالیت خود میزان تولید را تا چهار ماه آینده به ۱۲۰ هزار تن و تا پایان سال به ۱۷۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر مشغول به کار هستند که مقرر شد در فاز دوم ۱۲۰ نفر نیز به این تعداد افزوده شود. علاوه بر این یکی از مشکلات مهم این واحد تامین برق است که خوشبختانه تا هفته آینده برای تامین ۱۵ مگاوات برق مورد نیاز این واحد توافقاتی صورت می‌گیرد.

بهنامجو بیان کرد: همچنین مجموعه زرین شمش ماندگار که تولید شمش‌های برنجی در شمال غرب را انجام را بر عهده دارد، در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل این واحد نیز سرمایه در گردش و سرمایه برای توسعه است که همکاری‌های لازم برای تامین ۵۰ درصد سرمایه مورد نیاز این واحد از محل تسهیلات بانکی انجام شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.