سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۲ میلیون تنی حجم فعالیت‌ معدنی سنگان
23 آذر 1400 - 14:11
شناسه : 21791
مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: با ورود ۴۰ دستگاه کامیون ۶۵ تنی تراک و پنج دستگاه بیل مکانیکی پرقدرت، حجم فعالیت‌های معدنی این مجتمع از ۴.۵ میلیون تن در ماه به ۶.۵ میلیون تن افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف، اظهار داشت: با ورود سری جدید ماشین‌آلات معدنی به این مجتمع سنگ‌آهن سنگان، توان و حجم معدنکاری در این منطقه دو میلیون تن در ماه افزایش پیدا کرده است. این اقدام به منظور افزایش کمی و کیفی میزان استخراج سنگ‌آهن و باطله‌برداری، تجهیز کامل ماشین‌آلات و تضـمین تامین خوراک کارخانه‌های کنسانتره و گندله در منطقه، وارد مجتمع سنگان شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال پنج دستگاه کامیون تراک معدنی و سه دستگاه بیل مکانیکی پرقدرت دیگر نیز برای افزایش حجم فعالیت معدنکاری منطقه، تامین و وارد این مجتمع می‌شود. همچنین ۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن و ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن باطله‌برداری در نیمه نخست سال جاری توسط شرکت‌های معدنی و پیمانکاران در مجتمع سنگان خواف برداشت شد.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در پایان خاطرنشان کرد: میزان تحویل کلوخه سنگ‌آهن این مجموعه به سرمایه‌گذاران در مدت یاد شده ۴.۸ میلیون تن بوده است. همچنین میزان استخراج سالانه سنگ‌آهن از این منطقه معدنی از حدود سه میلیون و ۱۵۳ هزار تن در سال ۱۳۹۲ با رشدی چشمگیر به ۱۳ میلیون و ۱۶۴ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط بوده و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث است از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.