سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۲۵ درصدی تولید فولاد کشور
11 خرداد 1401 - 18:27
شناسه : 28618
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: امروز ظرفیت تولید 44 میلیون تن فولاد را داریم که در افق 1404 این میزان به 55 میلیون تن خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزار اخبارفلزات، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، اظهار داشت: صنعت اسکراپ برای فولادسازی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است. ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد را داریم که در افق ۱۴۰۴ این میزان به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در تحقق این مهم، ظرفیت معادن است و تا افق ۱۴۰۴ بیش از یک میلیارد تن از ظرفیت سه میلیارد تنی کشور استفاده می‌شود. یکی از راه‌های حفظ ذخایر سنگ‌آهن بهره‌گیری از غراضه است و هم‌اینک در دنیا ۲۰ درصد از نیاز آهن را از راه استفاده از غراضه تامین می‌کنند و بهترین راه برای رسیدن به این رقم راه‌اندازی زیرساخت‌های صنعت اسکراپ است. سنگ‌آهن به یکی از چالش‌های اصلی نسل‌های بعدی بدل خواهد شد، مگر اینکه معادن جدیدی کشف یا از ظرفیت‌هایی همچون اسکراپ بهره‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: در دولت باید فرایندی فراهم شود که با امکانات موجود بتوان یک هاب قراضه ایجاد کرد. مطالعات انجام شده بیانگر آن است که ایزوایکو از توانایی لازم در این زمینه برخوردار بوده و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده است.

دبیر ستاد لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قائم‌مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری، دستیار معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، مدیر توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد و جمعی دیگر از مسئولان از مجمتع ایزوایکو بازدید کردند.

این بازدید با محوریت کارگاه‌ها، پروژه‌های درحال انجام و سایر زیرساخت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، به منظور بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت دریایی برای ارتقای بهره‌وری، تولید و ایجاد اشتغال انجام شد.

لازم به ذکر است که بنا بر اظهارات مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، زیرساخت مورد نیاز و توانایی تولید سالانه بیش از دو میلیون تن آهن‌آلات از طریق اسکراپ در این مجموعه وجود دارد که منبع کم‌نظیری برای صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.