سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش ۲۶۴ درصدی شرکت ارفع
24 مهر 1400 - 13:13
شناسه : 19126
شرکت آهن و فولاد ارفع در جهت برنامه‌های توسعه‌ای خود تلاش دارد که بتواند در تولید محصول شرکت پایداری داشته باشد. همچنین این شرکت می‌کوشد تا با ورود به بالادست زنجیره فولاد در آینده شعار از معدن تا نورد را محقق کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی محمدی مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع درباره عملکرد ارفع طی ۶ ماه نخست سال‌جاری، اظهار داشت: تولید آهن‌اسفنجی در واحد احیای مستقیم شرکت طی ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰۹ هزار و ۹۷۵ تن بوده است که تقریبا مانند میزان تولید مدت مشابه در سال گذشته است، اما تولید شمش در فولادسازی شرکت طی نیمه نخست سال جاری به میزان ۳۳۷ هزار و ۹۷۱ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافت که علت آن نیز محدودیت‌های اجباری ناشی از قطع برق بوده است.

وی با اشاره به افزایش میزان صادرات فولاد ارفع، افزود: طی ۶ ماه امسال، صادرات ارفع ۲۶۴ درصد افزایش یافته است. این واحد فولادسازی با تکیه بر بازاریابی‌های به‌موقع خود در نیمه نخست امسال، توانست به موفقیت‌های خوبی در امر صادرات دست یابد و با صادرات ۱۳۰هزار و ۱۲۲ تن، رشد ۲۶۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

برنامه شرکت برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع با اشاره به برنامه‌های این واحد فولادسازی در سال‌جاری، گفت: برنامه اصلی شرکت، اجرای طرح‌های توسعه زیر سقف واحدهای احیا و فولادسازی است که مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم ظرفیت اسمی این واحدهای از ۸۰۰ هزار تن فعلی به ترتیب ۲٫۱ و یک‌میلیون تن در سال افزایش یابد. علاوه بر این ضمن افزایش میزان تولید، نیاز شرکت به تامین آهن‌اسفنجی از بازار رفع شده و حاشیه سود فروش افزایش پیدا کند.

چالش‌های یک واحد فولادسازی

محمدی همچنین با اشاره به چالش‌های پیش‌روی فولاد ارفع طی سال‌جاری، بیان کرد: با اتفاقاتی که در سال‌جاری به‌صورت کاملا بی‌سابقه رخ داد، در حال حاضر چالش اصلی ارفع و سایر تولیدکنندگان فولاد موضوع انرژی است. توقف‌های سال‌جاری خسارات بسیار جدی و سنگینی بر شرکت‌های فولادی تحمیل کرد و در صورت ادامه این مشکلات در سال آینده و با توجه به کاهش آستانه تاب‌آ‌وری شرکت‌ها، مشکلات تحمیلی بسیار جدی‌تر خواهد بود. همچنین گمانه‌زنی‌هایی برای محدودیت در تامین گاز در فصل زمستان وجود دارد که این نیز می‌تواند به بحرانی مجدد تبدیل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر چالش‌های انرژی روند افزایش قیمت مواد اولیه و حامل‌های انرژی به صورت مداوم حاشیه سود تولید فولاد را کاهش می‌دهد و در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح در آینده نزدیک امکان ایجاد بحران‌های مالی در شرکت‌های فولادی وجود خواهد داشت.

ضرر فولاد ارفع از قطع شدن برق

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در پاسخ به این پرسش که با قطع شدن برق در تابستان سال‌جاری از میزان تولید خود جا ماندید، تصریح کرد: در تابستان امسال شرکت آهن و فولاد ارفع ۵۲ روز به طور کامل متوقف شد که این مدت زمان معادل از دست دادن تولیدی در حدود ۱۳۰ هزار تن شمش و زیانی در حدود هفت هزار میلیارد ریال بوده که بسیار قابل توجه است. البته با تلاش‌های انجام شده از جمله افزایش میزان صادرات در تیر ماه تا جای ممکن سعی شد این آسیب‌ها کمرنگ شود. البته در زمان قطع شدن برق تلاش کردیم تعمیرات سالانه خود را انجام بدهیم و تعمیرات واحد ذوب را با زمان کاهش مصرف برق مد نظر دولت هماهنگ کنیم. تمام تلاش کارکنان شرکت بر این اساس است که خللی در برنامه‌ریزی تولید سالانه شرکت ایجاد نشود.

اجازه دهند که عرضه و تقاضا بر بازار حاکم شود

محمدی با اشاره به بخشنامه‌های دست و پاگیر دولتی که برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد می‌کند، اذعان داشت: به طور کلی راه نجات اقتصاد ایران، آزادسازی آن است‌ از‌ همین رو باید اجازه داده شود تا عرضه و تقاضا بر بازار حکم‌فرما باشد، نه بخشنامه و مصوبات دستوری.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده و بحران‌هایی که به نظر می‌رسد در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، محیط‌زیست، سودآوری شرکت‌ها و… در آینده نزدیک گریبان صنعت فولاد کشور را بگیرد، راهی جز تلاش برای تحقق توسعه پایدار و حکم‌فرما کردن رویه‌ای علمی بر صنعت فولاد وجود نخواهد داشت. لذا در برهه کنونی شرکت‌های فولادی باید هر چه بیشتر برای پژوهش‌های هدفدار سرمایه‌گذاری کرده و همزمان با تکیه بر علم آینده‌پژوهی برای تبدیل تهدیدهای آینده به فرصت، تلاش کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.