سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۳۰ درصدی صدور گواهی کشف معدنی در سمنان
19 اردیبهشت 1400 - 14:17
شناسه : 11913
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان، گفت: صدور گواهی کشف مواد معدنی در استان سال 1399 نسبت به سال 1398، ۳۰ درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، اظهار داشت: ۳۹ فقره گواهی کشف جدید با تنوع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی شامل سنگ‌لاشه، منگنز، مس، خاک صنعتی، مارل، نمک، باریت، و فلورین، سال ۱۳۹۹ در استان صادر شد. که صدور این تعداد گواهی کشف طی سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: این تعداد گواهی کشف با تناژ ذخیره ۶۰ میلیون تن و هزینه عملیاتی حدود ۹۱ میلیارد ریال در بخش معدن استان سمنان صادر شد که از نظر هزینه عملیات نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: سال گذشته ۷۹ فقره پروانه و گواهی اکتشاف در بخش معدن استان صادر شد که در این میان ۴۰ فقره پروانه و ۳۹ فقره نیز گواهی کشف بود.

شایان ذکر است که در استان سمنان بیش از ۶۰۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی فعالیت می‌کنند که ذخیره استخراج قطعی این معادن حدود ۶۷۰ میلیون تن برآورد شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.