پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش ۳۴ درصدی قیمت جهانی مس
19 بهمن 1399 - 14:15
شناسه : 6620
گزارش جهانی تولید 10 ماهه 2020 اعلام شد؛ ظرفیت مس تصفیه شده در کنار ظرفیت تولید معادن مس در جهان طی 10 ماهه سال 2020، به ترتیب 3 و 1.2 درصد افزایش یافت. این در حالی است که آمار تولید معادن مس طی همین دوره مذکور، با 0.۴ درصد کاهش روبرو بود. با این حال گزارش‌های منتشر شده پیرامون قیمت جهانی مس طی 7 ماهه اخیر، خبر از رشد 34 درصدی می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر سال ۲۰۲۰، حدود ۲۰ میلیون و ۲۹۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۸۶ هزار تن بوده که حاکی از رشد ۱٫۵ درصدی در این زمینه است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۴ میلیون و ۶۶۶ هزار تن بوده است که در مقایسه با رقم مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۳ میلیون و ۹۵۹ هزار تن)، حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کاهش ۴/۰ درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس جهان طی ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰، حدود ۱۶ میلیون و ۸۸۵ هزار تن ماده معدنی تولید کرده‌اند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۶ میلیون و ۹۴۸ هزار تن بود که نشان‌دهنده کاهش ۰٫۴ درصدی تولید است.

از این میزان، ۹ میلیون و ۱۱۶ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۸۲۱ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» است.

افزایش ۲/۱ درصدی ظرفیت معادن مس

ظرفیت معادن مس جهان در مدت زمان گفته شده به ۲۰ میلیون و ۸۲۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۰ میلیون و ۵۷۳ هزار تن)، ۱٫۲ درصد رشد داشته است.

افزایش بیش از ۲ هزار دلاری قیمت جهانی مس طی ۷ ماهه اخیر

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه «تیر» امسال حدود ۵ هزار و ۹۵۰ دلار در تن بود که در تاریخ ۱۹ بهمن، به حدود ۷ هزار و ۹۸۳ دلار در تن رسید. افزایش ۲ هزار و ۳۳ دلاری قیمت مس در طول ۷ ماهه اخیر، حکایت از افزایش ۳۴ درصدی قیمت مس در جهان می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.