سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش ۴۶ درصدی مصرف فولاد زنگ نزن در چین
15 اردیبهشت 1400 - 14:44
شناسه : 11753
براساس آمار منتشر شده، مصرف فولاد زنگ نزن در چین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 46.5 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میزان مصرف فولاد زنگ نزن در چین طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی با ۴۶٫۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو میلیون و ۲۴۴ هزار تن افزایش یافت.

این در حالی است که میزان تولید فولاد زنگ نزن در چین طی مدت یاد شده به هشت میلیون و ۱۶۸ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۳۶٫۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی دارد.

چین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۴۲ هزار و ۸۰۰ تن واردات و ۸۷۰ هزار و ۷۰۰تن صادرات فولاد زنگ نزن را به ثبت رساند که به ترتیب شاهد رشد ۱۵۷٫۷۴ درصدی در واردات و افزایش ۷٫۴۹ درصدی در صادرات این محصول بوده است.

همچنین این کشور به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز جهان طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۷۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۱۵٫۶ درصدی نشان می‌دهد.

تولید فولاد خام چین در ماه مارس نیز ۹۴ میلیون تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۹٫۱ درصدی نسبت به مارس ۲۰۲۰ میلادی است.

لازم به توضیح است که چین به دلیل رشد صنایعی مانند خودرو، ساخت‌وساز و کالاهای مصرفی، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات فولاد زنگ‌نزن در سطح جهان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.