پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۵٫۱ میلیون تنی صادرات شمش فولادی
09 اسفند 1399 - 14:23
شناسه : 8005
در 10 ماهه امسال رقم خورد؛ میزان صادرات شمش فولادی (بیلت و بلوم و اسلب) در ۱۰ ماهه امسال به رقم پنج میلیون و ۱۳۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی ۱۰ ماهه سال گذشته میزان صادرات شمش فولادی به رقم پنج میلیون و ۸۲۱ هزار تن رسید.

صادرات ۱.۲ میلیون تنی اسلب  

بررسی آمار دوره یاد شده، گویای سهم بیش از ۷۶ درصدی بیلت و بلوم از صادرات شمش فولادی با رقم سه میلیون و ۹۲۷ هزار تن است؛ در حالی که طی دوره مشابه در سال گذشته، این میزان چهار میلیون و ۹۵ هزار تن بود که کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار مورد بررسی طی دوره این گزارش، یک میلیون و ۲۰۹ هزار تن نیز شمش اسلب صادر شده است که در مقایسه با رقم یک میلیون و ۷۲۶ هزار تن مربوط به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، کاهشی به میزان ۳۰ درصد را به ثبت رساند.

صدور ۲.۳ میلیون تنی محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال به رقم دو میلیون و ۳۷۳ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با دو میلیون و ۹۸۴ هزار تن، افت ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته داریوش اسماعیلی معاونت پیشین امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تولیدات صنایع معدنی تا پایان ۱۳۹۹ به رشد ۲۵ درصدی می‌رسد.

ظرفیت پیش‌بینی شده تولید فولاد تا پایان سال ۱۳۹۸، رقم ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود . همچنین میزان تولید شمش فولادی به رقم ۲۵ میلیون و ۳۴۴ هزار تن رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.