پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش ۵۰ درصدی سهم تقاضای پتروشیمی از نفت تا ۲۰۵۰
26 مهر 1400 - 12:55
شناسه : 19261
براساس گزارش‌های منتشر شده، تازه‌ترین برآورد آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که سهم صنایع پتروشیمی از تقاضای جهانی نفت خام تا سال ۲۰۵۰ میلادی به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که با توجه به برقی شدن بخش‌های حمل‌ونقل، صنایع و گرمایش خانگی، پتروشیمی‌ها را تا سال ۲۰۵۰ به یکی از مصرف‌کنندگان اصلی نفت خام بدل می‌کند، به‌طوری که این صنعت ۵۵ درصد از تقاضا برای این سوخت فسیلی را به خود اختصاص می‌دهد.

این نهاد مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز جهانی انرژی (WEO) ۲۰۲۱ اعلام کرد که مصرف نفت خام به‌عنوان ماده اولیه صنعت پتروشیمی براساس همه سناریوهای بالقوه آن برای ترکیب انرژی جهان رشد می‌کند. همچنین این روند صعودی از «افزایش شدید» مصرف نفت خام در صنایع پتروشیمی منطقه خاورمیانه و کشورهای چین و هند ناشی می‌شود.

یکی از سه سناریوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سناریوی به صفر رسیدن انتشار کربن (NZE) تا سال ۲۰۵۰ میلادی است که مطلوب‌ترین گزینه در مقایسه با گزینه‌های پیشین به شمار می‌آید، زیرا جهان تلاش می‌کند تا سال ۲۱۰۰ میلادی گرمایش جهانی را تا ۱.۵ درجه سانتیگراد کاهش دهد.

سناریو تعهدهای اعلام شده (APS) تعهدهای کشورها برای پیروی از توافق‌نامه تغییرات اقلیمی سال ۲۰۱۵ پاریس را در نظر می‌گیرد، در حالی که سناریوی سیاست‌های (STEPS) به این تعهدها دل بسته است، اما چگونگی و جزئیات نحوه اجرا آن مشخص نیست.

گفتنی است، نفت خام، همراه با گاز طبیعی و زغال‌سنگ، سوخت‌های فسیلی هستند که گازهای گلخانه‌ای (GHG) منتشر می‌کنند و سبب گرم شدن کره زمین می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.