سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۵۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان مرکزی
29 دی 1400 - 10:45
شناسه : 23311
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: وصول حقوق دولتی معادن این استان تا پایان آذرماه امسال ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید جعفری کرهرودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، اظهار داشت: یک‌ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی تا پایان آذرماه امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک‌هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، ۵۰ درصد رشد داشته است. علاوه بر این ۲۲ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۱۱ هزار و ۱۴۰ تن و ۶۲۴ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: ۳۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که طی این فرایند، ۱۱۹ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲ پروانه اکتشاف و ۱۴ گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، گفت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این سازمان در دستور کار قرار دارد. همچنین ۲۶۷ پروانه اکتشاف و ۲۵۰ گواهی کشف با میزان سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال تاکنون در این استان صادر شده و چهار هزار و ۶۷۹ نفر نیز در این حوزه اشتغال دارند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج بوده که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است.

گفتنی است، ۵۴۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۷۹ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.