سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اقتصاد چین در هاله ابهام
20 تیر 1401 - 18:15
شناسه : 30146
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شانگهای با یافتن موارد بیشتر ابتلا به کووید 19، مناطق جدید با خطر متوسط ‌و پرخطر را معرفی کرده و افزایش مداوم موارد تهدیدی برای کشاندن سرمایه مالی چین به قرنطینه است.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، دولت چین در بیانیه‌ای جداگانه پس از شناسایی ۴۰ منطقه در معرض خطر متوسط ‌و سه منطقه پرخطر در روز قبل، اعلام کرد که شانگهای ۳۸ منطقه با خطر متوسط ‌و یک منطقه پرخطر را اضافه کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های دولتی چین، هایکو، مرکز استان جنوبی هاینان چین، خروج وسایل نقلیه و مردم از جزیره هایدیان در شمال شهر را از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه ۱۹ تیر ماه، به وقت محلی ممنوع کرد و از ساکنان خواست در خانه بمانند. این شهر روز شنبه ۱۸ تیر ماه، محدودیت‌های موقتی اعمال کرد که اکثر مشاغل و اماکن عمومی را برای هفته آینده تعطیل کردند.

آخرین نتایج نشان می‌دهد که افزایش آلودگی در چین که از حدود یک هفته پیش آغاز شد، همچنان ادامه دارد. شی جین پینگ رییس جمهور، اظهار داشت: دولت ترجیح می‌دهد برخی از تاثیرات موقتی بر اقتصاد را تحمل کند تا اینکه بگذارد کرونا به ایمنی و سلامت مردم آسیب برساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پکن هنوز از هدف رشد اقتصادی ۵.۵ درصدی خود در سال جاری ناامید نشده است و محرک‌های بیشتری را برای ایجاد مشاغل بیشتر و کاهش نرخ بیکاری افزایش داده است. روزنامه اکونومیک دیلی از مقامات محلی خواست در محدودیت‌ها زیاده‌روی نکنند.

گفتنی است، در ماکائو، دولت از روز شنبه ۱۹ تیر ماه، ۹۳ مورد جدید را گزارش کرد که تعداد کل عفونت‌ها در آخرین شیوع را به یک هزار و ۴۶۷ نفر رساند. این مرکز تقریبا تمام اماکن تجاری را از روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه، به مدت یک هفته تعطیل و سخت‌ترین محدودیت‌های همه‌گیری خود را احیا می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.