پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
اقدامات ارزشمند ایمیدرو در حوزه بومی‌سازی
04 اسفند 1399 - 16:50
شناسه : 7727
معاون طرح و برنامه وزارت صمت عنوان کرد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در یازدهمین همایش صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران، گفت: سازمان ایمیدرو از سال‌های گذشته، اقدامات ارزشمندی برای حوزه بومی‌سازی انجام داده است که امیدواریم این روند در دوره جناب آقای وجیه‌الله جعفری، تداوم داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این همایش، اظهار داشت: سازمان ایمیدرو برنامه‌ریزی مطلوبی در زمینه بومی‌سازی انجام داده است و امیدواریم این روند در دوره وجیه‌الله جعفری با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های مهندسی و جهاد دانشگاهی، تداوم یابد.

وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد حوزه آهن‌اسفنجی، ۶۹ درصد گندله سنگ‌آهن، ۶۵ درصد کنسانتره سنگ‌آهن و ۶۱ درصد شمش فولادی، بومی‌سازی شده ‌است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه، از ۶۱۰ شرکت فعال بورسی، ۲۰ شرکت به حوزه فولاد تعلق دارد، گفت: ارزش این شرکت‌های فولادی، ۹۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۶ درصد ارزش کل بورس است.

زرندی ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال، ۲۷۳ هزار میلیارد تومان فروش از معاملات بورس مربوط به صنعت فولاد بوده است. در بورس کالا نیز حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان از معاملات به خانواده فولاد ارتباط داشت که سهم کل معاملات آن در بورس ۴۱ درصد است.

وی یادآور شد: ۲۴ شرکت جدید در صنعت فولاد و سنگ‌آهن وارد فرایند بورس شده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت فعلی شمش فولاد حدود ۴۰ میلیون تن است، گفت: با روند فعلی تا ۱۴۰۴، به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می‌رسیم.

زرندی در پایان خاطرنشان کرد: برای چشم‌انداز ۱۴۱۴ نیز باید برای تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و افزایش کارایی، برنامه‌ریزی کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.