سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اولویت‌بندی برای سرمایه‌گذاری و مزیت‌های  بخش معدن و صنایع
21 اردیبهشت 1401 - 10:57
شناسه : 27614
رییس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: برای مناطقی که در بخش معدن و صنایع معدنی استان‌ها پتانسیل‌های معدنی فراوان وجود دارد، باید سرمایه‌گذاری‌ها با اولویت‌بندی‌های مطلوب در نظر گرفته شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل ایمیدرو، در نشست آمایش استانی که با حضور رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مناطق پتانسیل‌دار از نظر مزیت اقتصادی معدن و صنایع معدنی را مورد بررسی و گروه‌بندی قرار داده و برای مناطق اولویت‌دار، مشوق در نظر خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به هدف نهایی ایمیدرو برای ارتقا جایگاه تولید و اشتغال، اولویت‌ها براساس موضوع اکتشاف، زیرساخت، نواوری، فناوری و …، تعیین و مشوق‌ها در این حوزه‌ها اختصاص خواهد یافت تا در نهایت به این هدف منتهی شود.

مشوق‌های قابل ارائه

رییس هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به مشوق‌های قابل ارائه از سوی ایمیدرو به سرمایه‌گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی، گفت: این مشوق‌ها شامل ارائه تامین مالی، ضمانت‌نامه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و نیز تعریف مشوق‌های جدیدی است که از سوی هییت‌مدیره تصویب خواهد شد.

جعفری بیان کرد: ازاین‌رو، با ارائه اطلاعات شفاف و دارای توجیه اقتصادی، زمینه هدایت سرمایه‌گذاران به سمت طرح‌های معدنی پتانسیل‌دار فراهم خواهد شد. سپس توسعه مناطق کم‌برخوردار کشور به نحو مطلوب فراهم و از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری خواهد شد.

بررسی مناطق اولویت‌دار

احمد تشکینی رییس‌ موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، عنوان کرد: طبق گروه‌بندی اولیه، مناطق کشور شامل چهار گروه می‌شوند؛ منطقه ۱- مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال با اولویت فوری)، منطقه ۲- مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال)، منطقه ۳- مناطق عادی (حفظ و بهبود اشتغال موجود) و منطقه ۴- توسعه‌یافته (تمرکز زدایی) تعریف شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی، با مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو، مناطق مزیت‌دار بخش معدن و صنایع معدنی را در استان‌های مختلف بررسی و مشوق‌های قابل اعطا را بر اساس مناطق اولویت‌دار مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.