سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
امضاتفاهم نامه ۳ جانبه توسعه سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدهای معدنی
21 بهمن 1399 - 8:57
شناسه : 6744
تفاهم‌نامه 3 جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی و در حضور علیرضا رزم حسینی به امضا رسید.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این تفاهم‌نامه در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت و در راستای استفاده از ظرفیت‌های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه جهت تامین مالی واحدها و پروژه‌های اولویت‌دار بخش صنعت و معدن به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه کمک به رونق سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدها و پروژه‌های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این حوزه بوده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین توافق کردند تا میزان سپرده‌گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته ایمیدرو طی ۳ مرحله تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ بانکی قابل مذاکره (بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار)، نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

برنامه ارایه تسهیلات در مرحله نخست

بانک صنعت و معدن در مرحله نخست حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده‌گذاری و حداقل تا ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تامین سرمایه در گردش، سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای واحدهای معدنی و صنعتی کند.

در صورت تحقق این هدف، ایمیدرو همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده‌گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم (هر کدام ۱۰ هزار میلیارد ریال) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرح‌ها و حمایت از تولید به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

شناسایی اولویت‌ها

شناسایی، اولویت‌بندی و اعلام فهرست پروژه‌های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته‌ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می‌گیرد و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می‌یابد. همچنین در بخش صنعت، اولویت‌بندی طرح‌ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

فرایند ثبت نام

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات در سامانه هماهنگ وزارت صمت، پیاده‌سازی و عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر شد شرکت‌ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.