سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه همکاری طرح احیای معادن کوچک با پارک علمی و فناوری سمنان
10 اسفند 1399 - 15:47
شناسه : 8114
تفاهم‌نامه همکاری میان مدیریت طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با مدیریت پارک علمی و فناوری استان سمنان، صورت گرفت که بر مبنای آن، ضمن مشارکت هر دو نهاد پیرامون راه‌اندازی مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی، همکاری‌های تحقیقاتی جهت ایجاد کارآفرینی در بخش معدن، توسعه خواهد یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیدرضا عظیمی مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و محسن نظری رییس پارک علم و فناوری سمنان پارک علمی و فناوری استان سمنان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

هدف از امضای تفاهم‌نامه یاد شده، ایجاد مشارکت و همکاری برای راه‌اندازی «مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی» در این پارک، جهت استقرار گروه‌های فناوری و نوآوری به همراه حمایت از ارایه محصولات و خدمات جدید در چارچوب برنامه‌های نوآورانه است.

این تفاهم‌نامه در راستای فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، رفع مشکلات معادن کوچک و درنهایت، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و اجرایی موجود به همراه گسترش همکاری‌های تحقیقاتی، توسعه و کارآفرینی در بخش معدن منعقد می‌شود.

بر اساس همکاری دو مجموعه در تفاهم‌نامه یاد شده، «تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و فناوری»، «ساخت و تجاری‌سازی محصولات فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی»، «پیاده‌سازی فرایندهای اکتشاف با کمک فناوری در راستای کاهش هزینه و ریسک» و «ارتقای بهره‌وری در فرایند استخراج با روش‌های فناورانه» مورد نظر است.

همچنین، «توسعه استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری در اکتشاف و نیز تحلیل داده‌ها و توسعه نرم‌افزارهای واقعیت‌افزوده و شبیه‌سازی فرایندهای استخراج»، «توسعه استفاده از اینترنت اشیا برای حفاظت از تجهیزات و توسعه مدیریت آنلاین معادن» و «تولید و توسعه دستگاه‌های خودکار استخراج و حفر تونل»، بخش دیگری از اهداف تفاهم‌نامه مذکور است.

افزون بر این، تفاهم‌نامه منعقد شده میان طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس و پارک علمی و فناوری استان سمنان درصدد «کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی معادن و بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی»، «توسعه اتوماسیون و رباتیک» و «توسعه پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش مواد معدنی» و غیره است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.