سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
امضا توافق‌نامه طرح ملی فولاد قشم
31 فروردین 1400 - 12:12
شناسه : 10756
توافق‌نامه احداث مجتمع فولاد قشم با حضور کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون میرشکاری سلیمانی مدیرعامل شرکت توسعه فولاد قشم و احمد رییسی رییس هییت‌مدیره شرکت توسعه فولاد قشم به امضا رسید.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه، اظهار داشت: هدف از امضای این توافق‌نامه، احداث زنجیره ارزش فولاد به میزان سه میلیون تن در جزیره قشم است. برای این پروژه، یکصد هکتار زمین در مجاورت هاب پتروشیمی در منطقه سلخ با دسترسی دریا درجهت فاز نخست طرح احداث مجتمع فولاد، اختصاص یافت.

وی افزود: برای مراحل بعدی و فازهای توسعه‌ای این مجتمع نیز پیش‌بینی زمین صورت گرفته است. بر اساس برآوردهای اولیه برای ابر پروژه بالغ بر ۱٫۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: در مجموع پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این زنجیره، بالغ بر ده هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در جزیره قشم ایجاد شود.

ورود صنعت فولاد به موج چهارم تکنولوژی

فریدون میرشکاری سلیمانی مدیرعامل شرکت توسعه فولاد قشم در این جلسه، اذعان داشت: ایجاد زمینه ورود صنعت فولاد کشور برای اولین‌بار به موج چهارم تکنولوژی در ابعاد حمل و نقل دریایی، با احداث زیرساخت‌های لازم برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های بالای ۵۰۰ هزار تن به همراه استفاده از آخرین فناوری‌های جهانی در تکنولوژی ساخت کارخانجات به واسطه بالاترین استانداردها و الزامات زیست‌محیطی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دسترسی آسان به بازارهای جهانی، بهره‌مندی از مزایای سند راهبردی ۲۵ ساله با چین و نیز مزیت‌های اقتصادی موجود در مناطق آزاد، از دیگر ویژگی‌های مهم برای اجرای طرح احداث مجتمع فولاد قشم محسوب می‌شوند.

شایان ذکر است که در حال حاضر، سهامداران عمده شرکت توسعه فولاد قشم مشتمل بر شرکت‌های توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، صنایع و معادن غدیر، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه‌گذاری کوثر بهمن هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.