چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
امضا قرارداد پژوهشگاه نفت با شرکت آبان برای تجاری‌سازی دانش فنی تصفیه آب
23 خرداد 1400 - 12:13
شناسه : 13649
پژوهشگاه صنعت نفت به‌منظور توسعه و تجاری‌سازی دانش فنی تصفیه آب با استفاده از فرایند میکروفیلتراسیون و حفره‌های متغیر با شرکت شتاب‌دهنده آبان قرارداد مشارکت امضا کرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این قرارداد، اظهار داشت: خوشبختانه مرکز مناسبی برای انجام ماموریت‌های این مجموعه در نظر گرفته شده است که امیدوارم شاهد حضور جوانان بااستعداد و کارآفرین، شتاب‌دهنده‌های باانگیزه و استارت‌آپ‌هایی که می‌توانند تحول اساسی در فعالیت‌های پژوهشگاه و صنعت نفت ایجاد کنند، در این مرکز باشیم.

وی افزود: از ابتدای دهه ۸۰، مباحث مرتبط با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مسائل مرتبط با کارآفرینی در کشور آغاز شد که مورد حمایت همه‌جانبه مسئولان قرار گرفت و منجر به حرکتی بالنده و پرشتاب در کشور نیز شداه است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت به نتایج حاصل از عملکرد این مراکز نیز اشاره کرد و گفت: حضور و فعالیت حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و واحدهای فناور در کشور، خلق ارزش‌افزوده بسیار زیادی را به همراه داشته است و این موضوع از سوی دیگر سبب شده که چهره اقتصاد در کشور، علم و فناوری و ارتباطات دانشگاه با صنعت با تحول بسیاری همراه باشد.

توفیقی بیان کرد: بسیار خرسندیم که پژوهشگاه صنعت نفت به‌ عنوان یک مرکز ماموریت‌گرا، مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گو به صنعت نفت کشور، با این جریان همراه شده است و به جرات می‌توان ادعا کرد که این مجموعه از پیشگامان موسسه‌های مراکز نوآوری در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه راهبردی صنعت نفت، رسیدن به مراحل بلوغ و اثربخش بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در این صنعت عظیم، از مهم‌ترین چشم‌اندازهای مرکز نوآوری محسوب می‌شود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه در انجام این مهم، پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان حلقه‌ای واسط میان هزاران جوان کارآفرین و صنعت عمل می‌کند، اذعان داشت: ایجاد این‌گونه مراکز نه‌تنها می‌تواند کارکرد پژوهشگاه صنعت نفت را بهبود ببخشد، بلکه وسیله‌ای برای جاری‌ شدن جریان نوآوری از مردم به صنعتِ نفت نیز شده است.

توفیقی تصریح کرد: در این مسیر پژوهشگاه خود باید به‌عنوان یک شتاب‌دهنده عمل کند تا بتوانیم با وجود صنعتی راهبردی و سرمایه انسانی با ذهن‌های خلاق این جریان‌سازی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امیدوارم در آینده مرکز نوآوری پژوهشگاه بتواند سبب ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی در کشور شود و به نهادی خوداتکا از نظر اقتصادی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری می‌تواند تکمیل‌کننده ماموریت بنیادی پژوهشگاه صنعت نفت باشد و به یک جریان پرشتاب و پرقدرت در اقتصاد نفت و فناوری‌ِ نفت تبدیل شود. لذا امیدواریم به‌واسطه این حرکت شاهد ارائه خدمات و نوآوری‌های فناورانه از سوی هزاران جوان کارآفرین و با استعداد به صنعت نفت باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.