سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
امکان استخراج ۱۲ هزار تن کانسار در معدن ایجو وجود دارد
30 مرداد 1400 - 10:07
شناسه : 16387
مدیر معدن مس ایجو: مدیر معدن مس ایجو گفت: کل ذخیره کانسار با در نظر گرفتن عیار حد 0.15 درصد مس حدود 110 میلیون تن با عیار متوسط 0.26 درصد است که از این مقدار ذخیره 12 هزار و 314 میلیون تن با عیار متوسط 0.38 درصد، عیار حد 0.2 و نسبت باطله‌‌برداری 1.13 قابل استخراج است.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی مهدوی مدیر معدن مس ایجو در خصوص آخرین وضعیت این معدن از لحاظ بهره‌وری و تولید، اظهار داشت: کانسار مس ایجو در فاصله مستقیم ۵۰ کیلومتری شمال‌غرب شهربابک در ۲۵ کیلومتری بخش شمال‌‌غربی معدن مس میدوک و در ۱۷ کیلومتری شمال‌‌غرب کانسار چاه‌‌فیروزه واقع شده است. براساس برنامه‌‌های پیش‌بینی شده تولید این معدن، مقرر شد تا پایان سال جاری ۶۰۰ هزار تن سنگ سولفور به کارخانه تغلیظ معدن‌‌جویان بابک که در جوار معدن ایجو احداث شده است؛ ارسال شود که با یاری خداوند و تلاش تمامی همکاران هم‌‌اکنون بیش از ۳۷ درصد از برنامه جلوتر هستیم.

وی در خصوص میزان ذخایر مس این معدن، افزود: براساس مطالعات انجام شده؛ کل ذخیره کانسار با در نظر گرفتن عیار حد ۰٫۱۵ درصد مس حدود ۱۱۰ میلیون تن با عیار متوسط ۰٫۲۶ درصد است که از این مقدار ذخیره ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیون تن با عیار متوسط ۰٫۳۸ درصد، عیار حد ۰٫۲ و نسبت باطله‌‌برداری ۱٫۱۳ قابل استخراج است. همچنین این امور (به کمک مشاور) برای تکمیل مطالعات، طراحی مجدد و مطالعات فنی‌واقتصادی معدن؛ پروژه‌ای در دست انجام دارد. علاوه بر این طبق ظرفیت استخراج قید شده در پروانه بهره‌برداری، این معدن جزو معادن درجه ۲ محسوب می‌شود.

مدیر معدن ایجو با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این معدن، گفت: حدود ۱۲۶ کارمند شرکت ملی صنایع مس ایران و پیمانکار استخراج به طور مستقیم مشغول به کار هستند. البته شاغلان کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌‌جویان بابک که به منظور تغلیظ خاک سولفور این معدن احداث شده است. جزو آمار اعلام شده، نیستند.

مهدوی در پایان با اشاره به اینکه معدن ایجو در چه مرحله‌ای از تولید و بهره‌وری قرار دارد، خاطرنشان کرد: از یک‌‌سال پیش استخراج کانسنگ معدن ایجو و در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تولید کنسانتره مس در کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌‌جویان بابک  آغاز شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.