چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
امکان جذب سرمایه‌گذاری برای ۶ طرح جدید پتروشیمی
13 خرداد 1400 - 12:58
شناسه : 13319
رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در سفر یک روزه به منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، در جریان بازدید از طرح‌های این منطقه- که همراه با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد، گفت: امکان جذب سرمایه‌گذاری برای 6 طرح جدید پتروشیمی در منطقه پارسیان فراهم شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: کمیته پتروشیمی با هدف بررسی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری این حوزه در منطقه ویژه پارسیان تشکیل شد. لذا در این کمیته، با تخصیص مواد اولیه جدید پتروشیمی از جمله متانول و پروپان به منطقه ویژه پارسیان موافقت و امکان جذب سرمایه‌گذاری نیز برای ۶ طرح جدید پتروشیمی فراهم شد.

راه‌اندازی اسکله‌های ۷ و ۸ تا پایان شهریور ماه

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در بندر پارسیان، ساخت ۱۹ اسکله پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر، اسکله ۵ به بهره‌برداری رسیده است. تامین مالی اسکله‌های ۷ و ۸ صورت گرفته و تا پایان شهریور ماه به بهره‌براری می‌رسند.

جعفری بیان کرد: اسکله‌های ۷ و ۸ به پتروشیمی‌ها اختصاص دارد. این اسکله‌ها می‌توانند بر روند صادرات پتروشیمی یا واردات تجهیزات آن موثر واقع شود.

بهرهبرداری از بندر ویژه صادرات پتروشیمی تا پایان امسال

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به این که بندر ویژه صادرات محصولات پتروشیمی در پارسیان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اذعان داشت: این منطقه در توسعه اقتصادی کشور موثر است و بر همین اساس، ساخت و تکمیل بخش‌های زیرساختی با سرعت انجام می‌شود.

جعفری تصریح کرد: در بخش سرمایه‌گذاری، همکاری و تعامل مطلوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی وجود دارد که خوشبختانه تاکنون سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام و چند سرمایه‌گذار نیز مستقر شده‌اند.

دریافت مجوز خوراک ۴ طرح پتروشیمی

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تاکنون در منطقه ویژه پارسیان، چهار طرح تولید فراورده‌های پتروشیمی در زنجیره GTX مجوز خوراک دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی سروش انرژی و مجتمع مپنا بهمن ماه سال ۱۳۹۹، آغاز شد و دو سرمایه‌گذار دیگر نیز در مرحله تامین اعتبار قرار دارند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت طرح‌های مذکور حدود ۲٫۸ میلیون تن است و در زمینه تولید متانول، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، بنزین پیرولیز، گاز مایع و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است که در این بازدید، همچنین، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، مجتبی رضا‌پور فرماندار شهرستان پارسیان، علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان و محمد آقاجانلو، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو حضور داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.