چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
انتصاب معاون جدید معادن و فراوری مواد از سوی وزیر صمت
30 آبان 1400 - 9:30
شناسه : 20730
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در معاونت امور معادن و صنایع معدنی، گفت: چهار ماموریت تمرکز بر مواد پیشرفته، صنایع منبع پایه، فناوری‌های نوین و بازار، ماموریت‌های جدید این سمت را در قالب معاونت معادن و فراوری مواد تشکیل می‌دهند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید وزارتخانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حضور بسیج را بهترین، بانشاط‌ترین و باایمان‌ترین نیروهای عظیم ملت در میدان‌هایی که برای منافع ملی و اهداف بالا، کشورشان به آن‌ها نیاز دارد، تعریف کردند؛ این توصیف به همراه توصیف ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یعنی بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل وطراوت تعیین و حدیث عشق می‌دهد، شامل بهترین معانی ممکن برای وصف فرهنگ و هویت بسیج و بسیجی است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه معادن و صنایع معدنی ضمن تقدیراز اقدامات انجام شده در این معاونت، افزود: چهار ماموریت تمرکز بر مواد پیشرفته، صنایع منبع پایه، فناوری‌های نوین و بازار، ماموریت‌های جدید این معاونت را در قالب «معاونت معادن و فراوری مواد» تشکیل می‌دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت، گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند با تعریف پروژه مبتنی بر نیاز خود، تقاضا برای شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد نموده و حوزه معدن را به لوکوموتیو فناوری کشور تبدیل نمایند.

فاطمی امین توجه به بازار را از دیگر تغییرات تعریف شده در این معاونت خواند و بیان کرد: با تعریف قواعد و سازوکار در این بخش باید یک بازار خود تنظیم و با حداقل مداخله بیرونی ایجاد کنیم و این ماموریت جدید با تمرکز ویژه بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار مبتنی بر بورس است.

وی در پایان تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را از اولویت‌های اساسی وزارت صنعت، معدن و نجارت دانست و خاطرنشان کرد: می‌بایست با حضور مدیران و کارشناسان اثربخش و توانمند تحقق یابد؛ به همین منظور تمرکز بر موضوع سرمایه انسانی در قالب پروژه بازآفرینی این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت طی احکام جداگانه‌ای رضا محتشمی پور را به عنوان «معاون معادن و فراوری مواد» و محمدرضا زین الدینی را به عنوان «مدیرکل منابع انسانی و رفاه» این وزارتخانه منصوب و با اهدای لوح تقدیر از زحمات و خدمات اسدالله کشاورز، معاون پیشین امور معادن و صنایع معدنی و خداداد بیرانوند مدیرکل سابق منابع انسانی و رفاه این وزارتخانه قدردانی کرد.

شایان ذکر است که قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران، مشاور مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس، مشاور معاون وزیر نفت در امور توسعه زنجیره ارزش و قائم مقام شرکت پروژه پتروشیمی سلمان از جمله سوابق اجرایی رضا محتشمی پور است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.