سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
انتظار برای کاهش قیمت طلای جهانی
26 خرداد 1400 - 13:03
شناسه : 13843
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و در آستانه اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۵۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت و در یک هزار و ۸۵۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش، در یک هزار و ۸۵۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارزی دیلی فارکس، اظهار داشت: طلا به مدت چند روز کاهش و این روند منعکس کننده انتظارات برای آغاز سریع‌تر از حد انتظار تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا است. سطح حمایت بعدی طلا در یک هزار و ۸۵۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، امکان عقب‌نشینی فلز زرد تا مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار وجود دارد.

دلار در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر خود ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

طبق آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد، خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که قیمت‌های تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگ‌ترین رقم رشد از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ بود.

آمار هفته گذشته افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا نگرانی‌هایی را نسبت به تورم رو به رشد برانگیخته است. اما مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده‌اند که تورم موقتی و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا تایید کند سیاست‌گذاران در خصوص زمان و چگونگی تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، صحبت کرده‌اند.

شرکت متالز فوکوس پیش‌بینی کرد خرید طلا توسط صندوق‌های ETF افت چشمگیری پیدا خواهد کرد اما تقاضا از سوی جواهرفروشان و بانک‌های مرکزی در سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، در دو هزار و ۷۵۷ دلار و ۳۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۱۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.