چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان منجر به پایداری زاینده‌رود می‌شود
23 اسفند 1399 - 11:38
شناسه : 8905
عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی: عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان می‌تواند علاوه بر تقویت آبخوان‌ها، به پایداری زاینده‌رود منجر شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هییت رییسه مجلس با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، اظهار داشت: برای تامین آب در مناطق مرکزی کشور به ویژه اصفهان، لازم بود تدابیر مهمی اندیشیده شود که یکی از آن‌ها، انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان است.

وی افزود: خوشبختانه پس از سال‌ها مطالعه و بررسی طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران، به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه هزینه آب در طرح انتقال آب خلیج‌فارس نسبتا بالا است اما صنایع بزرگی مثل فولادمبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه اصفهان می‌توانند هزینه آن را تامین کنند تا به پایداری زاینده‌رود کمک شود.

دلیگانی بیان کرد: نکته مهم این است که طرح انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی شروع می‌شود و اینکه در چه مدت زمانی به بهره‌برداری برسد، در درجات بعدی قرار دارد.

وی به پدیده فرونشست زمین به ویژه در دشت برخوار، به علت تخلیه آبخوان‌ها هم اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت موضوع انتقال آب خلیج‌فارس می‌تواند به کاهش فرونشست زمین و تقویت آبخوان‌ها منجر شود.  

شایان ذکر است که با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله فولادمبارکه، یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره‌برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به مرحله اجرا می‌رسد. از این طرح به عنوان بزرگ‌ترین پروژه پس از انقلاب اسلامی یاد شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.