سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
انجام عملیات اکتشافی در پنج پهنه معدنی خراسان جنوبی
27 مهر 1400 - 9:14
شناسه : 19310
مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: طی چند سال گذشته در ۱۰۷ پهنه معدنی کشور کار اکتشافی صورت گرفته که در این میان 5 پهنه معدنی به مساحت ۵۵ هزار کیلومتر مربع مربوط به خراسان جنوبی بوده است. لذا انتظار داریم در همین راستا معادن خوبی در استان داشته باشیم.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اصغرزاده مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار داشت: طی چند سال گذشته ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در قالب ۱۰۷ پهنه معدنی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اکتشافی صورت گرفت که نتیجه آن اضافه شدن حداقل پنج پتانسیل بزرگ معدنی به هشت معدن بزرگ کشور بود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته یکصد میلیون دلار در این زمینه هزینه شده و در همین راستا برآورد ارزش افزوده از این معادن ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده که رشد بسیار زیادی داشته است. البته اکتشافات معدنی در سال‌های اخیر نشان داد که از لحاظ منابع انسانی و نیروی متخصص دچار کمبود هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی کردیم تا این چالش‌ها را از میان برداریم.

مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بود که در این تفاهم چند هدف از جمله شناسایی محدوده‌ها و معادن جدید در استان خراسان جنوبی، ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال و درآمد مردم دنبال می‌شود.

اصغرزاده در پایان آموزش نیروهای انسانی استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم سطح تخصصی نیروهای استان خراسان جنوبی را در این پروژه که نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزایش دهیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.