چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
انقلابی جدید در تولید کلاف ذوب‌‌آهن
10 مهر 1400 - 12:35
شناسه : 18549
مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: با همت تمامی کارکنان شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان توانستیم با تولید انواع کلاف بعد از 25 سال در خط مونوبلوک رکوردی بی‌سابقه به ثبت برسانیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: تلاشگران مادر صنعت فولاد ایران توانستند طی شهریور ماه سال ۱۴۰۰ افتخاری جدید در تولید محصول راهبردی این مجتمع عظیم صنعتی ثبت کنند. در همین راستا این رکورد‌های جدید تولید محصولات شامل ۲۶۴ تن کلاف ۵٫۵ میلی‌متر در ۲۱ شهریور ماه، ۲۷۱ تن کلاف ۵٫۵ میلی‌متر و شکستن رکورد قبلی در ۲۴ شهریور و ۳۲۸ تن کلاف ۱۰ میلی‌متر، هر سه در شیفت گروه یک و ۲۳۸ تن کلاف ۷ میلی‌متر در شیفت گروه چهار در ۲۶ شهریور ماه کسب شد.

وی افزود: در همین راستا تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات کلاف در مقاطع ۵٫۵، ۷، ۷٫۵، ۱۰ و ۱۲ طی شهریور ماه ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۵ ساله خط مونوبلوک بی‌سابقه است. همچنین رکورد‌های پیشین محصولات در سال‌های گذشته شامل تولید محصول کلاف ۵٫۵ میلی‌متر حدود ۲۴۰ تن در یک شیفت، تولید محصول کلاف ۱۰ میلی متر نیز به میزان ۲۲۰ تن است.

مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، گفت: باتوجه به توسعه بازار محصولات مونوبلوک و ارز‌ش‌افزوده بالایی که دارند، مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با تدارک مقدمات تولید برای تولید کلاف‌های صنعتی گام بزرگی در جهت افزایش تولید انواع مختلف این محصول از ۵۵ تا ۱۲ میلی‌متر برداشت.

یوسف‌زاده بیان کرد: برای رفع موانع تولید کلاف، کارکنان مهندسی نورد در کارگاه نورد ۳۵۰ از ابتدای امسال و براساس برنامه‌های معاونت فروش برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کلاف، برنامه افزایش تولید را شروع و با اصلاح نواقص و کاستی‌ها موفق شدند با ثبت دو رکورد ۱۶ هزار تنی در اردیبهشت ماه امسال و اکنون نیز با رکورد ۲۰ هزار تنی در شهریور ماه گام بزرگی در این زمینه بردارند.

محصولات تولیدی ذوب‌آهن جزو فولاد کم‌کربن به شمار می‌روند

حسین مشکین جانشین سرپرست نورد ۳۵۰ کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در پایان یکی از اهداف اصلی این بخش را توسعه خط جدید مونوبلوک برای دستیابی به رکورد تولید کلاف کشور دانست و خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی با نشان فولادی sae۱۰۰۸ تولید شده است که در گروه فولاد‌های کم‌کربن قرار می‌گیرند و عمده این محصول برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود و قابلیت کشش تا سطح مقطع کم‌تر از دو میلی‌متر را دارد. همچنین از آنجایی که کلاف‌های تولید شده محصولاتی راهبردی و با ارزش‌افزود بالایی هستند، در صنایع لاستیک‌سازی، الکترود و پیچ و پرچ نیز مورد استفاده واقع می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.