چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
انقلابی دیگر در تولید تختال
05 تیر 1400 - 15:02
شناسه : 14312
معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه گفت: فولادمردان شرکت فولادمبارکه در ناحیه ریخته‌گری مداوم و فولادسازی توانستند در بهار سال جاری تولید دو میلیون و 33 هزار تن تختال را به ثبت برسانند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه در خصوص موفقیت ثبت ‌شده در تولید تختال طی سه‌ ماهه نخست امسال، اظهار داشت: طی سه ماه گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مختلف به‌ویژه در تامین مواد اولیه، همچنین محدودیت‌هایی که به‌تازگی در زمینه تامین آب و برق به وجود آمده است، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همت همکاران بیش از دو میلیون تن تختال در فولادمبارکه تولید شد. این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که یک‌ میلیون و ۸۹۶ هزار تن بود، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: میزان تختال تولید شده در سه ‌ماهه اول امسال نتیجه هماهنگی و برنامه‌ریزی تمامی کارکنان فعال در کارخانه فولادمبارکه بوده است که این امر نشان می‌دهد پولادمردان شرکت فولادمبارکه برای افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر، با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی، همچون تحریم‌ها و مشکلات داخلی، کمبود منابع انرژی همچون آب و برق و مشکلات در تامین مواد اولیه، توانسته‌اند بر تمامی مشکلات فائق آمدند و امر تولید را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه، گفت: این موفقیت باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود. علاوه بر این بخشی از این تولید، محصولات صادراتی است که می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد و در مجموع باعث بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تولید فولاد در کشور شود.

اکبری محمدی با اشاره به اینکه تولید بیش از دو میلیون تن تختال در سه‌ماهه نخست سال می‌تواند نویدبخش خبرهای خوش در زمینه تولید سال ۱۴۰۰ باشد، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده برای سال ۱۴۰۰، همچنین با توجه به شعار سال یعنی تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها، امیدواریم بتوانیم افزایش تولید قابل‌توجهی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته باشیم.

وی ادامه داد: هراندازه میزان تولید فولاد به‌عنوان ماده اولیه صنایع پایین‌دستی افزایش پیدا کند، این بخش با اطمینان خاطر و به سهولت می‌تواند نیاز خود را تامین کند و این امر به معنای اشتغال بیشتر در صنایع پایین‌دستی است؛ زیرا همان‌گونه که می‌دانید نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در صنایع پایین‌دستی فولاد مشغول به کار هستند. در این راستا هر چه محصول مواد اولیه صنایع‌ پایین‌دستی بهتر و بیشتر تولید و تامین شود، اشتغال و در نهایت اقتصاد کشور پایدارتر می‌َشود و با شرایط بهتری روبه‌جلو حرکت می‌کند.

رشد سه‌ماهه تولید تختال در فولادمبارکه معادل ایجاد یک واحد فولادسازی است

غلامرضا سلیمی مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولادمبارکه با اشاره به تولید دو میلیون و ۳۳ هزار تنی تختال در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: این رشد تولید برابر با ایجاد یک واحد فولادسازی در کشور است. علاوه بر این فولادمبارکه در سه ماه نخست سال جاری به ترتیب ۷۰۰ هزار تن، ۶۹۶ هزار تن و ۶۳۶ هزار تن (مجموع دو میلیون و ۳۳ هزار تن) تختال تولید کرده است که در مقایسه با بهار ۱۳۹۹، رشد ۷٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این افزایش ۷٫۳ درصدی تولید در شرایطی محقق شد که تجهیز جدیدی اضافه نشده و تنها بهره‌وری نیروی انسانی بهبود یافته است. البته باید توجه داشت در خردادماه سال جاری با محدودیت‌های انرژی برق مواجه بوده‌ایم و به همین علت بیش از ۳۰۰ کوره ساعت توقف داشتیم که هزینه این توقف برای فولادمبارکه تقریبا برابر با تولید ۴۰ هزار تن تختال بود؛ بنابراین با احتساب این زیان تولید، ظرفیت تولید فصلی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار تن افزایش یافته است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه با اشاره به پاور آن (زمان روشن بودن تجهیزات) و پاور آف (زمان خاموش بودن تجهیزات)، اذعان داشت: افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین حفظ آماده‌به‌کاری ۱۰۰ درصدی تجهیزات در کنار حمایت‌های مدیران عالی شرکت یکی دیگر از نکات مهم و تاثیرگذار در این مسئله به شمار می‌آید.

سلیمی عنوان کرد: افزایش فصلی بیش از ۱۷۰ هزار تنی تولید تختال در فولاد مبارکه، معادل ایجاد یک پلنت فولادی در سال است.

 ارتقای چشمگیر کیفیت در محصولات تولیدی

قاسم خوشدل‌پور مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه نیز ضمن اشاره به تلاش وافر و عزم جزم همکاران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در سه‌ماهه نخست سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در عبور از مرز تولید دو میلیون تن تختال، تصریح کرد: این مهم در حالی محقق شد که محدودیت انرژی در خردادماه به‌شدت در کاهش تولید موثر بود، ولی همکاران همدل و سربلند ناحیه با درایت و تدبیر لازم و حمایت واحدهای مختلف پشتیبانی توانستند رکورد تولید خردادماه سال ۱۳۹۹ را تکرار کنند و از لحاظ کیفیت نیز ارتقای چشمگیری در محصولات تولیدی به‌وجود آورند.

وی همچنین از نقش حمایتی و پشتیبانی تیم مدیریت ارشد شرکت و همکاران واحدهای پشتیبانی و همکاران سخت‌کوش ناحیه در تحقق جهش تولید و رفع موانع تولید صمیمانه تشکر کرد.

این موفقیت در سایه تلاش کارکنان خستگی‌ناپذیر ناحیه فولادسازی به دست آمد

محمدعلی شفیعی رییس گروه فنی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نیز با اشاره به تولید دو میلیون و ۳۳ هزار تن تختال در سه ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن بود؛ بنابراین رشد بیش از ۷ درصدی را تجربه کرد.

وی یادآور شد: با وجود همه محدودیت‌ها این موفقیت با حمایت مدیریت عالی سازمان و در سایه تلاش کارکنان خستگی‌ناپذیر ناحیه فولادسازی، با تعیین میکس مناسب از متالیک شارژ، مدیریت توقفات برنامه‌ریزی‌شده، افزایش تعداد ذوب در هر سکوئنس ریخته‌گری، کاهش حوادث تولیدی و حمایت واحدهای پشتیبانی‌کننده به دست آمده است.

غیور مردان فولاد فعل «خواستن و توانستن» را صرف کردند

مصطفی حقانی رییس راهبری و تعمیرات جرثقیل‌ها و ترانسفرکارها نیز با تبریک دستاورد جدید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در عبور از تولید دو میلیون تختال در سه‌ماهه نخست سال جاری به مدیریت ارشد سازمان، مدیریت و همه کارکنان سخت‌کوش ناحیه، در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، مطرح کرد: یک بار دیگر غیور مردان فولادمبارکه علی‌رغم همه مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید، فعل «خواستن و توانستن» را به درستی و شایستگی صرف کردند و با استفاده از توان و اراده خستگی‌ناپذیر خود و با حمایت همه واحدهای ستادی و پشتیبانی، گام بلند دیگری در راستای شکوفایی تولید و اقتصاد کشور برداشتند.

وی در پایان همچنین از همه همکاران، مخصوصا تیم راهبری و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که در این دستاورد بزرگ نقش بسزایی داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.