چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
انقلاب سالکو در اوج تحریم
20 مرداد 1400 - 12:00
شناسه : 16006
مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس گفت: افتخار می‌کنیم که این مجموعه را در اوج تحریم‌ها بدون یک ریال سرمایه در گردش و یا بهره‌گیری از تسهیلات بانکی راه‌اندازی کرده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی عبدالله‌نژاد مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران، موضوع تامین سرمایه در گردش برای آغاز هر طرح و برنامه است که خوشبختانه توانسته‌ایم این مشکل را رفع کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره افرادی که در تحقق و به ثمر نشستن کارخانه بزرگ آلومینیوم جنوب سهم داشتند، مرحوم اکبر ترکان را به عنوان یکی از دلسوزانی معرفی کرد که همواره دغدغه توسعه داشت، اکنون بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم در خاورمیانه در این منطقه ایجاد شده و به جرات می‌توانیم اعلام کنیم که امروز این مجموعه پیشروترین تولیدکننده آلومینیوم در کشور است آن هم در دوره‌ای که شاهد شدیدترین فشارهای تحریمی بوده و هستیم.

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با اشاره به افتتاح این کارخانه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و همزمان با آغاز پاندمی کرونا، گفت: با توجه به شرایط موجود توانستیم در زمینه‌های راه‌اندازی، جذب و آموزش نیروی انسانی و از همه مهم‌تر افزایش راندمان تولید در اوج پالس‌های ناامیدکننده با اعتماد به نیروی جوان داخلی موفق عمل کنیم.

عبدالله‌نژاد بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از افراد شاغل در این مجتمع از نیروهای بومی منطقه هستند و در عین حالی که هیچ تجربه و سابقه‌ای در این زمینه نداشتند، اما با اعتماد آنان و آموزش صحیح و توانمندسازی، توانستیم به رکوردهای قابل توجه در تولید دست یابیم.

وی ادامه داد: در آذرماه ۱۳۹۹ توانستیم با اتکا به نیروی بومی و جوان اولین بلوک آند در آلومینیوم ایران که تا پیش از آن جزو واردکننده‌های این محصول محسوب می‌شد را به تولید رسانده و امروز تنها کارخانه‌ در کشور هستیم که به خودکفایی رسیده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب عنوان کرد: اول مردادماه ۱۳۹۹ نخستین محموله محصول این کارخانه روانه بازاری شد. این امر در حالی محقق شد که محصول فوق بیش از پنجاه سال به صورت انحصاری در اختیار دو شرکت داخلی بود و که هیچ یک از متخصصان این عرصه باور نداشتند با چنین سرعتی این مجموعه به تولید شمش دست یابد.

عبدالله‌نژاد اذعان داشت: در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۴۴۶ هزارتن آلومینیوم در کشور تولید شده است که یک سوم این ظرفیت پس از گذشت ۱۰ ماه از افتتاح، اختصاص به مجتمع آلومینیوم جنوب دارد که این در نوع خود یک اتفاق تاریخی بوده است.

وی در ادامه اشتغال‌زایی مستقیم این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و  یادآور شد: امیدواریم با فعالیت دولت سیزدهم که دغدغه افزایش تولید و صادرات را با تکیه بر توان داخلی در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌ها دارد، بیش از پیش از تولید ملی حمایت شده و با رفع سایر موانع مجتمع مدرن سالکو و تحقق افزایش ظرفیت تولید، به دوران تکمیلی و طلایی در دولت سیزدهم برسد.

اعطای مشوق‌های اختصاصی در تامین خوراک واحدهای آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در پایان با اعلام برنامه سالکو در استقرار واحدهای صنعتی پایین‌دست در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد واجد بیشترین امتیاز برای تکمیل زنجیره تولید آلومینیوم کشور محسوب می‌شود، از این لحاظ که سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی پایین‌دست آلومینیوم با وجود فعالیت چشمگیر و پررونق مجتمع سالکو نیز دغدغه تامین خوراک اعم از مذاب و جامد(شمش) را نخواهند داشت و این مجموعه آمادگی دارد که خوراک واحدهای پایین‌دست را با شرایط سه تا ۶ ماه، بدون اخذ وجه و به صورت اعتباری تامین کند و با اعطای این مشوق، از تقویت سرمایه در گردش شرکت‌های فعال پایین‌دست و تداوم جهش تولید سایر محصولات آلومینیومی در کشور حمایت کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.