جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اهمیت بورس در بخش معدن و صنایع معدنی
12 شهریور 1401 - 9:29
شناسه : 31461
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بورس یکی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و اگر این مسائل حل شود، حتما می‌توانیم خروجی بهتری از معدن و صنایع معدنی داشته باشیم و در این حوزه کارآفرینی کنیم.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، حمیدرضا فولادگر در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: نسبت استخراج در ایران با توجه به داشتن در حدود۶۰ میلیارد تن مواد معدنی، چه فلزی و چه غیر فلزی، کمتر است و سهم آن در ارزش افزوده کشور حدودا ۱.۲ درصد است که درصد قابل توجهی نیست. در این حوزه باید اولویت اول ما، بحث اکتشاف باشد و به سپس فرآوری و استخراج و محصول پرداخته شود.

وی بیان کرد: بحث استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی و همچنین به‌کارگیری از نیروی انسانی متخصص بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیتی ایجاد کرده‌اند تا بتوانیم تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز را تامین کنیم.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در کنار ظرفیت موجود برای مصرف در داخل باید به ظرفیت صادرات هم توجه کنیم و در نظر بگیریم که شرکت‌های بزرگ در نهایت از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند پس باید ظرفیت و زیرساخت‌های صادرات را افزایش دهیم و بندرگاه‌ها، اسکله‌ها، جاده‌ها و… را اصلاح کنیم.

فولادگر تصریح کرد: تصمیمات اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار مهم است. تصمیمات اقتصادی هم در حوزه کلان و هم خرد حائز اهمیت است. بورس یکی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و اگر این مسائل حل شود، حتما می‌توانیم خروجی بهتری از معدن و صنایع معدنی داشته باشیم و در این حوزه کارآفرینی کنیم.

وی گفت: فولاد مبارکه در صنایع فولادی این ویژگی را دارد که همه زحمات آن توسط نسل انقلابی و پس از انقلاب ۵۷ انجام شده است و اکنون از نظر تولید محصولات فولادی و ورق اولین صنعت کشور است و در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.