جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اوج‌گیری مجدد قیمت طلا
17 آبان 1400 - 12:00
شناسه : 20202
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۹۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۲۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

بانک مرکزی آمریکا پس از اینکه هفته گذشته نشست سیاست پولی خود را برگزار کرد، بر این دیدگاه که تورم موقتی خواهد بود و احتمالا نیازی به افزایش نرخ‌های بهره ندارد، پا بر جا ماند. بانک مرکزی انگلیس نیز برخلاف انتظارات نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه داشت. سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا روز جمعه اعلام کردند تورم در سال آینده فروکش خواهد کرد و شرایط برای افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ فراهم می‌شود در حالی که بازارها انتظار داشتند افزایش نرخ‌ها در ماه اکتبر انجام شود.

تحلیلگران اظهار کردند که آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که روز جمعه منتشر شد، بعید است موضع موافق پایین ماندن نرخ‌های بهره بانک مرکزی آمریکا را تغییر دهد و بازارها اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرفی در روز چهارشنبه هستند.

کایل رودا تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، اظهار داشت: آمار تورم اگر بالاتر از حد انتظارات باشد، موجب ایجاد وحشت نسبت به افزایش نرخ‌های بهره می‌شود، اما تا زمانی که مطابق یا کم‌تر از حد انتظارات باشد، تصور نمی‌کنم کسی به وحشت بی‌افتد. اگر طلا بالای قیمت یک هزار و ۸۳۰ دلار را بشکند، می‌تواند به سمت مرز یک هزار و ۹۰۰ دلار حرکت کند. با این حال احتمالا در بلندمدت روند کاهشی پیدا می‌کند، زیرا بانک‌های مرکزی نهایتا سیاست‌های تحکیم پولی را به اجرا خواهند گذاشت تا تورم را کنترل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌های پولی تسهیلی که برای پشتیبانی از رشد اقتصادی در دوران شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشت، باعث شدند طلا به بالاترین قیمت در بیش از دو سال اخیر صعود کند، زیرا نرخ‌های بهره نزدیک به صفر، هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۳۵ دلار و ۹۵ سنت رسیده است. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، دو هزار و ۴۴ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.