سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اولویت اجرای طرح‌های استان با شرکت‌های بومی است
03 خرداد 1400 - 10:31
شناسه : 12712
استاندار یزد: استاندار یزد در نشست اقتصاد مقاومتی استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به رویه توسعه صنایع فولادی و تکمیل چرخه فولاد در این استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، قصد داریم برای تکمیل زنجیره فولاد استان یزد به تولید ورق به عنوان حلقه کمتر توجه شده در این حوزه بپردازیم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی طالبی استاندار یزد در این نشست به گلایه‌های مطرح شده در خصوص تکمیل چرخه فولاد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: انتقاداتی در مورد تکمیل چرخه فولاد در استان با وجود مشکلات متعدد این صنایع مطرح می‌شود؛ اما همانطور که به حفظ محیط‌زیست و منابع آب استان معتقدیم، این موضوع را نیز در نظر داریم که یزد استانی سرشار از منابع معدنی به خصوص سنگ‌آهن است و سال‌ها به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه فولاد کشور فعالیت می‌کند، ولی همواره از ارزش‌افزوده این بخش کم‌ترین بهره‌مندی را داشته است؛ چراکه ارزش نهایی محصول در حلقه‌های نهایی آن یعنی تولید فولاد شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در تولید کنستانتره سنگ‌‌آهن، گندله سنگ‌‌آهن، آهن‌اسفنجی و شمش فولادی، اقدامات خوبی در استان یزد انجام شده است، افزود: با وجود تمامی این اقدامات، همچنان کمتر به تولید ورق توجه شده، اما خوشبختانه این مهم نیز توسط چادرملو اردکان و کنسرسیوم نوظهور بافق در دست پیگیری است.

استاندار یزد رویه‌ توسعه فولاد در استان را درست ارزیابی و نسبت به سرانجام خوب این رویکرد ابراز امیدوار کرد و گفت: البته از نظر علمی، صنعتی و آموزشی، هنوز هم ضعف‌هایی به علت کم‌توجهی وجود دارد؛ چراکه در استانی با تعداد قابل توجه طرح‌های صنعتی و ساختمانی، سازه‌های فولادی مورد نیاز عمدتا از خارج استان تامین می‌شود و این در حالی است که میزان بکارگیری ظرفیت‌های بومی و موانع موجود در این رابطه، برای تعیین سیاست‌های استان بسیار اهمیت دارد.

طالبی با بیان اینکه اولویت اجرای طرح‌های استان با شرکت‌های بومی است، بیان کرد: این موضوع حتی در شورای تامین نیز مورد توجه و در مواردی بر واگذاری طرح‌ها به شرکت‌های بومی نیز تاکید شده است.

وی خواستار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های استان شد و ادامه داد: البته اولویت ستاد اقتصاد مقاومتی استان در اجرای سازه‌های فولادی با شرکت‌های بومی است اما کیفیت کار و قیمت تمام شده و برخی از شاخص‌های دیگر نیز مورد اهتمام است. علاوه بر این با توجه به عدم رضایت استان به میزان بهرمندی از تولیدات شرکت فولادمبارکه، خواستار پیگیری این موضوع توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

استاندار یزد در پایان با اشاره به حمایت بانک‌ها، خاطرنشان کرد: بانک‌های استان باید با در نظر گرفتن افق سال‌های آینده و نیازهای موجود در خصوص توسعه تکنولوژی، در زمینه سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اقدام کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.