سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اوپک پلاس آمادگی لازم برای تامین سریع نفت مصرف‌کنندگان را دارد
15 دی 1400 - 12:01
شناسه : 22686
وزیر نفت با تشریح بیست و چهارمین نشست وزارتی اوپک پلاس گفت: کشورهای عضو این ائتلاف آمادگی دارند در هر زمان که بازار و مصرف‌کنندگان نیاز داشته باشند، به مسئولیت خود در زمینه تامین سریع و مطمئن نفت اقدام کنند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت پس از پایان بیست ‌و چهارمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) با بیان اینکه تصمیم امروز ادامه روند ماه پیش مبنی بر افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای ماه فوریه ۲۰۲۲ بود، اظهار داشت: با توجه به گزارش کمیته فنی و ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان از چشم‌انداز اقتصاد جهان و متغیرهای تعیین‌کننده در وضع عرضه و تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ کشورهای اوپک‌پلاس، همگی در تصمیم برای افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای اشتراک نظر داشتند.

وی افزود: البته اوپک‌پلاس دوباره بر رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت تاکید کرد و همه کشورها به تلاش‌های جمعی خود برای حفاظت از دستاوردهای این توافق ادامه خواهند داد.

وزیر نفت، گفت: براساس آمار و گزارش‌های منتشرشده به لطف بهبود شاخص‌های اقتصادی در جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ مصرف‌کننده نفت و پایبندی مناسب کشورهای اوپک‌پلاس که در ماه نوامبر به حدود ۱۱۷ درصد رسید، بازار جهانی نفت با وجود برخی نگرانی‌ها درباره شیوع سویه اومیکرون، در مسیر رضایت‌بخش برای توازن و ثبات در حال حرکت است. کشورهای اوپک‌پلاس نیز از نظر شرایط کنونی رضایت دارند و تلاش جمعی همه تولیدکنندگان، بر حفظ و پایدار کردن ثبات کنونی بازار نفت متمرکز شده است.

اوجی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به چشم‌انداز اقتصادی امیدوارکننده‌ای که برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده است، روند کنونی حفظ شود، البته کشورهای اوپک‌پلاس آمادگی دارند در هر زمان که بازار و مصرف‌کنندگان نیاز داشته باشند، به مسئولیت خود در زمینه تامین سریع و مطمئن نفت اقدام کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.