پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
اکتشاف سنگ‌آهن در ۳ گستره معدنی استان اصفهان
14 فروردین 1400 - 16:42
شناسه : 9620
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی خبر داد؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از اجرای عملیات اکتشاف سنگ‌آهن در سه گستره بزرگ معدنی در اصفهان برای رفع نیاز واحدهای فولادی این خطه خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، اظهار داشت: اکتشاف سنگ‌آهن توسط سازمان زمین‌شناسی برای رفع نیاز و تامین مواد اولیه صنایع فولادی استان اصفهان، در قالب یک طرح و قرارداد مشارکتی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی به اکتشاف سنگ‌آهن در سه گستره معدنی به وسعت ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در اصفهان برای مجتمع های فولادی این استان پرداخته است، افزود: به نتایج خوبی طی ۶ ماه اخیر در این زمینه دست یافته‌ایم و امید است که دستاوردهای آن تا پایان سال ارائه شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی، گفت: یکی از این گستره‌ها حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و مطالعات اولیه درباره این گستره‌ها در قرارداد با مجتمع‌های فولادی اصفهان صورت گرفته است.

جدیدی با بیان اینکه این قرارداد که در زمان حال، تنها برای اکتشاف سنگ‌آهن است، بیان کرد: این ذخائر اکتشافی تا زمان بهره‌برداری، به بازه زمانی دو تا پنج سال نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زمین‌‎شناسی در منطقه خاورمیانه، قطب علمی به‌شمار می‌آید و همکاری خوبی با جهان دارد، یادآور شد: این سازمان به‌منظور بومی‌شناسی و ارتقای علمی زمین‌شناسی، برنامه‌های ترویجی را در همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌های خصوصی در دستور کار دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی همچنین از تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایرمعدنی کشور برای برخی مواد معدنی با هدف آینده‌نگری و برنامه‌ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و گفت: بررسی و پایش ذخایر سنگ‌آهن کشور، در زمره یکی از این موادمعدنی است که امسال به اجرایی خواهد شد.

لازم به توضیح است که استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین مجتمع‌ها و کارخانه‌های فولادی کشور است. همچنین تامین ماده اولیه سنگ‌آهن یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی صنایع این استان در شرایط کنونی به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، بررسی عملکرد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور حاکی از تحقق کامل اهداف این سازمان در سال ۱۳۹۹ به‌ویژه شناسایی و پی‌جویی ۱۲۳ هزار کیلومتر مربعی و عملکرد حدود ۱۰۷ درصدی در این بخش است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.