سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اکتشاف معدنی ایران عقب‌مانده است
08 اسفند 1400 - 11:54
شناسه : 25138
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: حوزه معدن کشور در زمینه اکتشافات معدنی بسیار عقب مانده است و بروکراسی اداری به روز نبودن دانش و نبود سخت افزارهای لازم باعث عقب‌ماندگی ایران در زمینه اکتشافات معدنی شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی‌های پیشرفته فراوری سنگ‌آهن استیل پرایس، اظهار داشت: پیشنهاد مشخص چادرملو این است که شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور کنسرسیوم بزرگی را تشکیل دهند تا بتوانند در زمینه اکتشاف معادن در کشور کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: به روز بودن دانش در زمینه اکتشافات معدنی و زمین‌شناسی و استفاده از سخت افزارهای جدید و تجهیزات می‌تواند توسعه معادن را در کشور بیش از پیش تقویت کند. در همین راستا شرکت چادرملو تاکنون در زمینه اکتشافات کار اساسی انجام نداده است، درحالی که در این بخش کارهای بزرگی داریم و حتی بررسی‌های ما نشان می‌دهد که فقط در یکی از معادن کشور بیش از دو میلیارد مترمکعب سنگ‌آهن ذخیره وجود دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: استفاده از ماشین‌آلات مدل ۲۰۰۵ امسال در معادن جایگاه مناسبی ندارد؛ چراکه سوخت ارزان است ما می‌توانیم از این ماشین‌آلات استفاده کنیم در حالی که با استفاده از روش‌های جدید باید به تدریج ماشین‌آلات قدیمی نیز از معادن کشور حذف شود.

 تقی زاده بیان کرد: باید با بهره‌مندی از روش‌های جدید در معادن بتوانیم هزینه‌های خود را ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهیم تا در عرصه‌های جهانی توانای رقابت داشته باشیم. تولید فولاد در کشور و معادن نیازمند زیرساخت‌های زیادی بوده هرچند که تا حدودی مشکل آب حل و فصل شده است.

وی ادامه داد: مشکل برق نیز با ساخت نیروگاه‌های برقی و انرژی‌های خورشیدی در حال حل و فصل است، اما دولت باید در زمینه تولید گاز و تامین گاز مورد نیاز صنایع فولادی و معادن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، زیرا کشور دومین منبع بزرگ گازی جهان را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اذعان داشت: باید تلاش کنیم از تولید شمش فولادی به سمت تولید فراورده‌های کیفی و آلیاژی حرکت کنیم تا بتوانیم فروش هر تن فولاد را از ۶۰۰ دلار به یک هزار و ۶۰۰ دلار افزایش دهیم و این امر می‌تواند درآمدهای زیادی را نصیب کشور کند.

تقی زاده عنوان کرد: حمل و نقل یکی از مسائل حوزه معادن کشور است و باید تلاش کنیم از حمل کامیونی به طرف حمل ریلی برویم هرچند که راه‌آهن باید در این زمینه به دو خط کردن شبکه اهتمام لازم را داشته باشد چون بیشتر شبکه خطوط ریلی معادن کشور یک خطی هستند.

وی در پایان خواستار ایجاد یک اسکله بزرگ صادرات محصولات فولادی در بندرعباس شد و خاطرنشان کرد: بی‌شک با ایجاد این اسکله صادرات فولاد ایران به بازارهای جهانی بیش از پیش تسهیل خواهد شد.

گفتنی است، اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی‌های پیشرفته فراوری سنگ‌آهن استیل پرایس روز هشتم اسفندماه سال جاری با حضور کارشناسان، مدیران صنایع فولادی، صنایع معدنی و معادن در هتل پارسیان استقلال تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.