سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ایجاد اشتغال برای ۱۶۸ نفر در معادن استان مرکزی
09 فروردین 1401 - 16:05
شناسه : 26020
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری ۶۶۵ میلیارد ریالی سال گذشته در معادن نقاط مختلف این استان محقق شد که زمینه اشتغال ۱۶۸ نفر را فراهم کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی جودکی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، اظهار داشت: مجوز ۱۳ پروانه اکتشاف و ۱۷ گواهی کشف معدن سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی صادر شد. سال گذشته ۲۹ پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۸۹۱ هزار تن و ذخیره قطعی ۱۳ هزار و ۹۶۵ تن در استان مرکزی صادر شد.

وی افزود: دو هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال حقوق دولتی سال گذشته به خزانه واریز شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۷۶ درصدی همراه بود. در حال حاضر در استان مرکزی ۵۷۹ فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۸ میلیون تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۷۹ میلیون تن فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: این معادن زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۸۵ نفر را با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال فراهم کرده و تاکنون ۲۷۵ فقره پروانه اکتشاف و ۲۲۴ فقره گواهی کشف در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شده است.

گفتنی است، ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.