سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
امنیت سرمایه‌گذاری به عنوان راهی برای جذب سرمایه در بخش تولید
01 خرداد 1400 - 13:30
شناسه : 12543
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح معدن سنگ‌آهن چاه‌ پلنگ شمالی در استان اصفهان، با تاکید بر نقش بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در توسعه کشور، به تاثیر و توانایی سرمایه‌های اجتماعی در خلق ثروت اشاره کرد و گفت: برخی کشورها صرفا به‌واسطه داشتن سرمایه اجتماعی قوی در خلق ثروت موفق بوده‌اند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت فولاد را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: تولید ۲۹ میلیون تن فولاد خام و صادرات ۶ میلیون تن فولاد در سال گذشته، یک کارنامه موفق برای بخش تولید و صنایع معدنی است؛ کشور هم‌اکنون در حوزه صنعت فولاد، رتبه دهم جهانی را به خود اختصاص داده‌ است که با توجه به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و پروژه‌هایی که در بخش خصوصی وجود دارد، امیدواریم طی سال‌های آینده این رتبه ارتقا یابد.

واردات مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی با ارز ناشی از صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه اگر صادرات غیرنفتی و صنایعی مانند فولاد وجود نداشت، شرایط اقتصادی در سال‌ گذشته به مراتب مشکل‌تر می‌بود، گفت: سال گذشته حدود ۳۸ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که ۱۳ میلیارد دلار آن کالای اساسی، تجهیزات و دارو و ۲۵ میلیارد دلار آن مواد اولیه تولید، کالاهای واسطه‌ای و تجهیزات کارخانه‌های تولیدی بود که بخش اعظم تامین ارز با همت صادرکنندگان و از طریق ارز صادرات صورت گرفت.

رشد ۸ درصدی صنعت علی‌رغم همه محدودیت‌های اقتصادی

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ایران علاوه بر محدودیت‌های کرونایی که در اقتصاد تاثیر داشت، تحت تاثیر تحریم‌‌های اقتصادی نیز بود، بیان کرد: علی‌رغم فشارها و محدودیت‌هایی که وجود داشت، توانستیم در بخش تولید و در بخش صنعت رشد ۸ درصدی را تجربه کنیم. بی‌شک اگر قدرت‌های جهانی اجازه دهند،جمهوری اسلامی به زودی جزو کشورهای توسعه‌یافته خواهد بود.

جذب سرمایه با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به معادن و ذخایر خوب معدنی، عنوان کرد: در کشور سرمایه‌های مادی زیادی وجود دارد که در صورت ایجاد بستر مناسب و امنیت در سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور می‌توانند وارد میدان شوند.

خلق ثروت با کمک سرمایه‌های اجتماعی

رزم‌حسینی در ادامه بر اهمیت نقش سرمایه‌های اجتماعی و نیروی انسانی متخصص در رشد اقتصاد کشور تاکید کرد و اذعان داشت: در این حوزه نیز سرمایه‌های مناسبی در کشور داریم؛ سرمایه‌های اجتماعی قوی که می‌توانند خلق سرمایه مادی نیز داشته باشند؛ برخی کشورهای اروپایی علی‌رغم داشتن سرمایه مادی، صرفا به واسطه سرمایه اجتماعی که در اختیار داشتند، خلق ثروت کردند.

بنگاه‌های اقتصادی محور توسعه در منطقه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن نطنز و دیگر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند محور توسعه منطقه باشند، تصریح کرد: با وجود چنین بنگاه‌هایی نباید در روستاها و شهرهای اطراف مشکل اشتغال‌زایی وجود داشته باشد، البته این به معنای حذف مشاغل دیگر نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در منطقه است تا با توجه به استعدادهایی که وجود دارد، شغل‌های متناسب ایجاد شود.

رزم‌حسینی در پایان با تاکید بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از حوزه تولید اجازه صدور مجوز برای واحد‌های تولیدی فولاد و صنایع فولادی به شرط تامین مواد اولیه توسط خود سرمایه‌گذار را، یکی از این اقدامات دانست.

گفتنی است معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی با ذخیره قطعی بالغ بر ۲۰ میلیون تن و ذخیره استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن در کنار سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال، زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.