دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
«ایجاد ثروت ملی جدید» ماموریتِ بخش اکتشاف
10 اسفند 1401 - 16:28
شناسه : 33937
علیرضا غیاثوند، دبیر اجرایی سومین کنفرانس تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران گفت: ماموریت بخش اکتشاف، ایجاد ثروت جدید ملی از طریق شناسایی، کشف و توسعه معادن جدید و ایجاد ساختاری قانونی برای تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی در این بخش است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، علیرضا غیاثوند در حاشیه سومین کنفرانس تخصصی اکتشاف ایران گفت: هم‌اکنون شرایط استخراج و تولید فلزات و آلیاژسازی (متالوژی) کشور مساعد است و در سرزمین‌مان غنای ثروت معدنی بسیاری داریم که این موضوع در کنار سرمایه نیروی انسانی، موقعیت استراتژیک و منابع نسبی انرژی، فرصتی بی‌بدیل برای رشد و توسعه شتابان کشور و رهایی از اقتصاد تک محصولی فراهم کرده است.
وی گفت: ماموریت بخش اکتشاف، ایجاد ثروت جدید ملی از طریق شناسایی، کشف و توسعه معادن جدید و ایجاد ساختاری قانونی برای تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی در این بخش است.
دبیر اجرایی سومین کنفران تخصصی اکتشاف ایران افزود: البته در این مسیر موانع و مشکلات موجود سر راه اکتشاف، از جمله در فرایند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی، موجب شده است که نتوانیم از این فرصت به شکل شایسته استفاده کنیم.
وی گفت: چالش دیگر مربوط به تهیه و به‌روزرسانی اطلاعات پایه اکتشافی است که بر عهده دولت گذاشته شده است، اما بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته نشده است به طوری که بودجه اکتشافی سازمان‌های مشابه در کشور‌های صاحب‌نام معدنی جهان و حتی برخی کشور‌های همسایه قابل قیاس با ما نیست.
غیاثوند افزود: ثبت و صدور مکانیزه مجوز‌های معدنی، استعلام از دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت داخلی برای به‌روزرسانی اطلاعات پایه، تجهیزات و ماشین آلات اکتشافی، ایجاد زیرساخت‌های اکتشافی و کاهش خطرپذیری فعالیت‌های اکتشافی از دیگر محور‌های مهم این همایش بود.
وی افزود: با جمع‌بندی مباحث کارشناسی مطرح شده امیدواریم راهکار‌های عملیاتی و کاربردی در بخش اکتشاف ذخایر معدنی کشور ارایه شود.
سومین همایش تخصصی اکتشاف ایران در قالب سخنرانی و ۳ کارگاه تخصصی با حضور صاحبنظران و فعالان بخش معدنی کشور در هتل المپیک برگزار شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.