پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ایجاد سرمایه‌گذاری در ۳ معدن طلای سیستان و بلوچستان
20 آذر 1400 - 10:34
شناسه : 21598
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا عمق یک هزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره‌برداری از آن‌ها نیازمند نگاه ویژه‌ ملی است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در سنوات گذشته اکتشاف معادن در استان محدود و دانش فنی اندک بود و در استخراج بعضی از مواد معدنی ناموفق بودیم، اما امروزه با وجود دانش و مهارت‌های لازم راه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها باز شده که امیدواریم شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ از این فرصت استفاده و ظرفیت‌های بالقوه منطقه را شکوفا کنند.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک علم فناوری استان ظرفیت لازم برای تامین دانش فنی بهره‌برداری از معادن را دارند که می‌توان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد. البته تا عمق یک هزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره‌برداری از آن‌ها نیازمند نگاه ویژه‌ ملی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: امسال برای ۳۰۰ میلیون تن سنگ معدنی سرمایه‌گذار جذب شده و بخش دیگر آن نیز به فراخوان سرمایه‌گذاری گذاشته شده که امیدواریم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرند. در حال حاضر چهار معدن طلا در استان وجود دارد که خوشبختانه توانسته‌ایم در سه معدن سرمایه‌گذاری کنیم.

شهرکی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود ذخایر بسیار زیاد آهن در این حوزه فعالیت کم‌تری شده است، اما در هیچ کدام اکتشاف کامل انجام نشده که می‌توانیم با حضور سرمایه‌گذاران زمینه اکتشاف را فراهم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.