پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ایجاد چالش برای تولیدکنندگان با تعرفه صادراتی
30 فروردین 1401 - 15:12
شناسه : 26835
سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه، با امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، دیدار و به برخی موانع پیش روی تولیدکنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در دیدار با امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، به برخی موانع پیش روی تولیدکنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد و اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان در دوره‌ای تاسیس شد که صنعت چندانی در کشور وجود نداشت، بنابراین به گونه‌ای شکل گرفت که بتواند تمام نیازهای خود را رفع کند.

وی افزود: این شرکت قادر به تولید نسوز، آهک و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود بوده و به این منظور، از کارخانه مختلف ریخته‌گری، قالب‌سازی و… برخوردار و فراتر از یک واحد صنعتی است.

سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به برخورداری این شرکت از نیروگاه با توان تولید ۲۲۰ مگاوات برق، گفت: نیروگاه‌های ذوب‌آهن، برق مورد نیاز این واحد صنعتی را تامین می‌کنند و به طور کلی انتظار می‌رود که نگاه به این واحدها، همچون دیگر واحدهای مشابه کشور باشد و قیمت انرژی و گاز مطابق قیمت‌های نیروگاهی مورد محاسبه قرار بگیرد.

رخصتی، بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی، طی دهه‌های گذشته و هم‌اکنون خدمات مختلفی به صنایع و جامعه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ارائه داده است و این انتظار وجود دارد که مسئولین حمایت لازم را از این تولیدکننده مهم کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه صادرات، در شرایط فعلی برای ذوب‌آهن حیاتی است و تعرفه سنگین برای صادرات، این تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد، اذعان کرد: تولید در شرایط فعلی، سخت و با مشکلات بسیار مواجه است، اما تنها راه کشور برای پیشرفت حمایت از تولید ملی قلمداد شده و قطعا برداشتن مشکلات از پیش روی تولیدکنندگان از جمله حذف موانع صادرات، بسیار ضروری است.

امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این دیدار، ذوب‌آهن اصفهان را عامل شکل‌گیری صنعت فولاد کشور دانست و یادآور شد: بسیاری از صنتع‌گران کشور، آموزش‌های اولیه را در ذوب‌آهن گذرانده و سپس در صنایع مختلف کشور مشغول به خدمت شدند.

وی، ادامه داد: در سال‌های اخیر، این مجتمع عظیم صنعتی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی داشته و در این زمینه، به صنایع دیگر هم خدمات خوبی ارائه کرده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در پایان وظیفه اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت اصفهان را حمایت از تولیدکنندگانی مانند ذوب‌آهن و تسهیل‌گری در امر تولید دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع و رفع مشکلات پیش روی آن‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.