سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ایجاد یک هزار واحد کارگاهی جدید با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک
15 اردیبهشت 1400 - 10:02
شناسه : 11722
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته‌ ویژه‌ای برای بازپس‌گیری اراضی شهرک‌های صنعتی از افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌برداری از آن برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را نداشته و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند، خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و لزوم فعال شدن آن‌ها در کنار بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات بزرگ، اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یک برنامه منظم برای رصد واحدهای راکد و غیرفعال و ارزیابی آن‌ها دارد.

وی افزود: این مهم از طریق کلینیک‌های کسب و کار ایجاد شده در سطح استان‌ها که افزون بر ۵۰۰ کلینیک مشاوره‌ای با حضور فعالان علمی و اقتصادی هستند، انجام می‌شود که در این راستا امروزه ۹۰۰ کلینیک مشاوره‌ای نیز تأیید صلاحیت شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: سال گذشته فعال‌‌سازی یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد راکد و غیرفعال برنامه‌ریزی شد که در نهایت یک‌ هزار و ۵۵۷ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند و نتیجه آن ایجاد افزون بر ۲۶ هزار شغل جدید بود.

رسولیان بیان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این سازمان بتواند یک‌ هزار و ۶۰۰ واحد راکد و غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت بازگرداند که در همین راستا تقسیم‌‌بندی استانی این واحدها انجام شده و کلینیک‌های عارضه‌‌یابی به تدریج پیگیر آن‌ها خواهند شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیش از ۵۷ درصد این واحدها با مشکلات بانکی و مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، از این رو انجام فعالیت واحدها نیازمند حمایت بانک‌ها، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: بخشی از مشکلاتی که اکنون در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با آن مواجه هستیم، مربوط به واحدهایی است که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفتند، اما این تحویل زمین منجر به تولید نشده است.

رسولیان عنوان کرد: با انجام بررسی‌های در این زمینه و تشکیل کمیته‌ای ویژه، قصد داریم افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌‌برداری از آن برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را ندارند و تنها قصد آن‌ها سوداگری است، با کمک دستگاه قضایی بازپس بگیریم.

وی یادآور شد: همچنین امسال برای جلوگیری از اقدامات غیرصنعتی، واسطه‌گری و سوداگری در دستورالعمل واگذاری زمین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، فروش زمین به غیر را ممنوع و افراد باید گزارش پایان کارشان را تحویل دهند تا پس از آن پروانه بهره‌برداری را به آنان اعطا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: طبق برنامه اراضی که از این طریق آزادسازی می‌شوند، به واحدهای فناور و دانش‌بنیان، واحدهایی که به تولید داخل و افزایش عمق ساخت داخل اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهایی که به تولید کالاهای جایگزین واردات خواهند پرداخت، تخصیص خواهد یافت.

رسولیان در ادامه به ایجاد ۹۷ واحد کارگاهی در کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون تعداد این واحدها به چهار هزار و ۱۴۷ رسیده است. که برای تقویت کسب و کارهای خیلی کوچک موثر هستند. علاوه بر این قصد داریم برای ایجاد دست‌ کم یک‌ هزار واحد کارگاهی جدید در سال ۱۴۰۰ با هدف حمایت از کسب و کارهای خیلی کوچک برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین به ایجاد ۳۹ خوشه صنعتی جدید در سطح کشور و به‌هم رسانی بنگاه‌های کوچک و بزرگ برای تامین نیاز و تولید محصولات مورد نیاز بنگاه‌های بزرگ اشاره و اعلام کرد: طرح ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار برای تسهیل‌گری نیز در دستور کار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار، سامانه‌ای از سوی این سازمان ایجاد شده که افراد می‌توانند پس از ثبت‌نام، از مشاوره‌های کسب و کار، مشاوره بانکی، مشاوره‌های بیمه‌ای و مشاوره سرمایه‌گذاری توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران استفاده کنند و پس از آن، این واحدها را در راستای تولید صنعتی هدایت و حمایت خواهیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.