چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ایران برترین تولیدکننده آهن‌اسفنجی خاورمیانه
21 تیر 1400 - 13:21
شناسه : 15023
براساس گزارش‌های منتشر شده از انجمن جهانی فولاد، ایران جایگاه دهمین کشور فولادساز و دومین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان را در سال 2020 میلادی به خود اختصاص داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایران با تولید ۲۹ میلیون تن فولاد خام طی سال ۲۰۲۰ میلادی توانست در رتبه دهمین فولادساز برتر جهان قرار گیرد. مجموع تولید جهانی این محصول طی سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام شده است. در این راستا چین با تولید یک میلیارد و ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برترین فولادساز جهان شد. هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ۱۰۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولادخام در رتبه‌های دوم و سوم جهان ایستادند.

همچنین طی سال ۲۰۲۰ میلادی، ایمیدرو با احتساب شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه با تولید ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام توانست عنوان هجدهمین شرکت برتر فولادساز جهان را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که گروه بائو چین با تولید ۱۱۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تن برترین شرکت فولادساز جهان در سال گذشته میلادی به ثبت رسید. آرسلور میتال نیز با تولید ۷۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تن و شرکت HBIS Group با تولید ۴۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تن فولاد خام به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جهان جای گرفتند.

ایران همچنان دومین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان

ایران توانست طی سال ۲۰۲۰ میلادی با تولید ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی همچنان عنوان برترین تولیدکننده آهن‌اسفنجی خاورمیانه و دومین تولیدکننده جهان را به خود اختصاص دهد. میزان تولید سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

شایان ذکر است که طی مدت یاد شده، مجموع تولید جهانی آهن‌اسفنجی ۱۰۶ میلیون تن به ثبت رسید. علاوه بر این هند نیز با تولید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این محصول کماکان در صدر تولید آهن‌اسفنجی جهان ایستاده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.