سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ایران به ۵۵ میلیون تن فولاد نزدیک می‌شود
09 آبان 1400 - 11:37
شناسه : 19860
رییس هیات عامل ایمیدرو در هشتمین کنفرانس استیل پرایس گفت: ظرفیت تولید فولاد به مرز ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نصب شده آن به ۴۰ میلیون تن رسیده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در هشتمین کنفرانس استیل پرایس، اظهار داشت: صادرات زنجیره فولاد در ۶ ماهه نخست سال از ۵.۸ میلیون تن گذشت و تداوم آن نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر است. لذا اهمیت صنعت فولاد با توجه به قابلیت صد درصدی بازیافت آن، بیشترین نسبت استحکام در بین فلزات، استفاده از فناوری‌های جدید در تولید فولاد سبک و کاهش ۷۰ درصدی وزن ساختمان‌های اسکلت فولادی و کاهش ۵۰ درصدی بدنه خودرو، بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ تقاضای جهانی فولاد به ۲.۶ میلیارد تن برسد که ایران نیز از این قاعدهستثنی نیست و باید جایگاه خود را در این بین به دست آورده و تثبیت کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان با بیان اینکه ایران برای سومین سال دهمین تولیدکننده فولاد جهان شد، خاطرنشان کرد: ایران به هدف ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ خواهد رسید؛ چراکه ۴۰ میلیون تن فولاد نصب شده دارد و هفت میلیون تن طرفیت تولید فولاد امسال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین تاکنون در زنجیره فولاد بیش از ۲۱.۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

گفتنی است، هشتمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع فولاد، مواد اولیه و چالش‌های پیش رو در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران امروز آغاز به کار کرد. این کنفرانس که باحضور رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و همچنین مدیران عامل شرکت‌های بزرگ مانند فولادمبارکه، ذوب‌آهن، شرکت ملی مس ایران، فولاد خوزستان و هلدینگ ماهان برگزار می‌شود دو پنل تخصصی در حاشیه خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.