سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
حضور ایران در جمع ۱۰ کشور صاحب فناوری تولید ترانسفورماتور نیروگاهی
25 فروردین 1400 - 12:07
شناسه : 10486
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا اعلام کرد؛ مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو، در آیین رونمایی از بزرگ‌ترین ترانسفورماتور نیروگاهی در گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان، گفت: ایران در صنعت برق صاحب ‌فناوری است و با تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی، جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این زمینه قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا،اظهار داشت: تنها حدود هفت تا هشت کشور جهان به دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی دست یافته‌اند و امروز با رونمایی از این نوع ترانسفورماتور، ایران نیز به جمع ۱۰  کشور پیشرفته و صاحب فناوری پیوسته است. در این راستا، ایران می‌تواند با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و ظرفیتی که دارد، در تامین نیاز سایر کشورها به این صنعت نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: ایران در گذشته ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را از دیگر کشورها وارد می‌کرد، اما اکنون با وجود ظرفیت گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان، در این زمینه نیز بی‌نیاز شد. در همین راستا، تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی نمونه بارز تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخل است.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با اشاره به ظرفیت‌ گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان، گفت: این واحد تولیدی در صورت حمایت در زمینه‌های مختلف مانند تامین سرمایه می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، محصولات خود را به خارج از ایران صادر کند.

علی‌آبادی بیان کرد: گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو با تامین مالی و تعریف طرح‌های بزرگ در سراسر دنیا، به دنبال ایجاد فرصت عرضه محصولات پیمانکاران صنعت برق کشور در نقاط مختلف جهان است. بر این اساس، با تاسیس نیروگاه رمیله به عنوان بزرگ‌ترین پروژه نیروگاهی در عراق، تمام تجهیزات مورد نیاز شامل سیم، کابل، ترانس و قطعات از ایران تامین شد.

وی ادامه داد: ببش از ۴۰۰  تا ۵۰۰ پیمانکار داخل کشور در تامین تجهیزات نیروگاه برق رمیله مشارکت دارند و این اقدام در واقع نمونه عملیاتی پشتیبانی از تولید داخل و تحقق منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود. ترانسفورماتور نیروگاهی که امروز رونمایی شد، ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۲۴۵ کیلو ولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک (کلاسF ) ساخته شده است.

لازم به توضیح است که شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال معادل سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغال‌زایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.

این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در هفته دولت سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید. شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی به میزان یک هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو در کنار سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای یک هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.