سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ایران رتبه نهم تولید جهانی فولاد را تصاحب کرد
04 اسفند 1401 - 12:35
شناسه : 33691
انجمن جهانی فولاد، از ارتقا رتبه تولید فولاد ایران خبر داد؛ طی ژانویه 2023 میلادی، ایران یک پله صعود کرد و در جایگاه نهم تولید فولاد خام جهان ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، طی ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، ایران ۲میلیون و ۷۰۰ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته شاهد رشد ۲۷٫۷ درصدی بود. همچنین ایران با ارتقای یک پله‌ای به جایگاه نهم جهان دست یافت.

این در حالی است که تولید ۶۳کشور فولادساز جهان طی ژانویه سال جاری میلادی۱۴۵میلیون و۰۰ ۳ هزارتن به ثبت رسید که حاکی از افت ۳٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طی مدت یاد شده، به ترتیب چین با تولید ۷۹ میلیون و۵۰۰ هزارتن، هند با تولید ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۷ میلیون و ۲۰۰هزار تن، آمریکا با تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و روسیه با تولید ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید فولادخام، ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

طی این مدت، کره جنوبی با تولید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ، ایران با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ترکیه با تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه های ششم تا دهم جهان ایستادند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.