سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ایران قیمت رسمی فروش نفت را برای آسیایی‌ها افزایش داد
23 فروردین 1401 - 17:07
شناسه : 26530
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی فروش انواع نفت خام صادراتی برای عرضه به مشتریان آسیایی را در ماه مه یعنی از اردیبهشت‌ ماه تا خرداد ماه، افزایش داد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، در اقدام افزایش قیمت فروش نفت برای آسیایی‌ها، قیمت نفت خام سبک، نفت خام سنگین و فروزان را برای فروش در ماه آوریل به ترتیب ۹.۲۰، ۷.۹۵ و ۸.۰۵ دلار بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان-دوبی قیمت‌گذاری کرده است.

به عبارت دیگر، قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران برای فروش در ماه می، ۹ دلار و ۲۰ سنت، نفت خام سنگین ایران هفت دلار و ۹۵ سنت و قیمت نفت خام فروزان، هشت دلار و ۵ سنت بیشتر از ماه آوریل یعنی از فروردین‌ ماه تا اردیبهشت‌ ماه سال جاری بوده و همچنین میانگین قیمت نفت خام عمان-دوبی، قیمت پایه نفت خام در غرب آسیا است.

ایران قیمت فروش نفت خام سبک در بازار شمال غرب اروپا را بیشتر از برنت و قیمت نفت خام سنگین و فروزان را در این  بازار پایین‌تر از نفت برنت، قیمت‌گذاری کرده است. گفتنی است، شرکت سعودی آرامکو نیز طی ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد قیمت رسمی فروش نفت خام سبک خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه می افزایش دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.