جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ایفای تعهدات ارزی ۱٫۹ میلیارد بورویی صادرکنندگان آذربایجان شرقی
14 مهر 1400 - 12:31
شناسه : 18767
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بر نقش محوری صادرکنندگان و تولیدکنندگان در ارتقای جایگاه صادراتی استان تأکید کرد و گفت: ۷۶ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی محقق شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامعلی راستی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار داشت: از زمان ابلاغ ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری، مجموعا حدود ۲٫۵ میلیارد یورو میزان تعهدات صادرکنندگان استان بوده و با ایفای تقریبی ۱٫۹ میلیارد یورو از این میزان، ۷۶ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان استانی محقق شده است. لذا در کمیته اقدام ارزی تمامی موضوعات مرتبط با این مساله با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی از اطلاع‌رسانی در زمینه فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی خبر داد و افزود: مجموعه‌های اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان از اعضا و متقاضیان حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده تا شاهد برگزاری مطلوب همایش یاد شده در استان باشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه تا ۲۸ مهرماه سال جاری زمان ثبت‌نام در این رویداد تمدید شده، خاطرنشان کرد: تاریخ مورد اشاره غیرقابل تمدید بوده و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان مدارک خود را جهت ثبت نام به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

براساس این گزارش، ناظر گمرکات استان در خصوص آمار واردات و صادرات آذربایجان شرقی و کشور طی ۶ ماهه نخست سال جاری، گزارش پایش صادرات براساس برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰، گزارش عملکرد میز استانی کشور ارمنستان در ۶ ماهه اول امسال از جمله موضوعات مورد بررسی شده در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.