جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ایمپاسکو ۲۲ مجتمع و طرح را به بخش خصوصی واگذار کرد
16 آذر 1400 - 9:20
شناسه : 21436
مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، جذب سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در مجتمع‌ها و طرح‌های تابعه این شرکت را تشریح کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا کریمی مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اظهار داشت: ایمپاسکو در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام به جذب سرمایه‌گذار جهت بهره‌برداری و توسعه معادن کرد. این شرکت طی هفت ماهه سال جاری موفق به جذب سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان شده و راهبری هفت مجتمع و طرح‌های تابعه ایمپاسکو را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی افزود: هدف‌گذاری این شرکت در سال ۱۴۰۰ واگذاری ۲۲ مجتمع و طرح به بخش خصوصی است که علاوه بر ۷ مجتمع و طرح واگذار شده، ۹ مجتمع و طرح در حال واگذاری و ۶ واحد در مرحله برگزاری مزایده و ابلاغ قرارداد است.

مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: مجتمع زغال‌سنگ گلندرود با مشارکت شرکت‌های تجلی توسعه معادن و فلزات و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال انجام کار است، همچنین راهبری مجتمع و طرح‌های آنتیموان سفیدابه، حیدرآباد، شورچاه و توزگی نیز در اوایل سال جاری با عقد قرارداد به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر واگذار شده و قرارداد استخراج و فروش معادن ۱۷ C- 13C در استان یزد طی شهریورماه سال جاری به شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران ابلاغ شد.

کریمی بیان کرد: معدن طلای سیاه جنگل در استان سیستان و بلوچستان طی قراردادی در مهرماه سال جاری به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدن سنگ تراورتن انگوران نیز در اریبهشت‌ماه امسال با مشارکت شرکت گسترش معدن زمرد نیم ور به عقد قرارداد رسیده است، همچنین قراردادهای بلوک ۶ پروده ۴ طبس و سرمایه‌گذاری در محدوده انجیر تنگه در شهرستان سوادکوه مازندران به ترتیب در فروردین‌ماه سال جاری با شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و شهریورماه با شرکت‌های توسعه فولاد لوله مازندران، مجتمع فولاد اردکان و قائم پروفیل رازی واگذار و ابلاغ قرارداد شده است.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌ها شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ادامه داد: معدن مس جانجا در مرحله تهیه لیست کوتاه و ارزیابی کیفی متقاضیان سرمایه گذاری می باشد، معدن طلای خونیک در مرحله ابلاغ قرارداد، معدن صاحب سقز در مرحله ارزیابی کیفی شرکت‌کنندگان، سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید در منطقه سوادکوه مازندران در مرحله عقد قرارداد و تحویل زمین و کارخانه اسید فسفریک چرام و استخراج و فروش معدن گزستان در مرحله ابلاغ قرارداد به برنده مزایده قرار دارد.

مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اذعان داشت: در مجموع میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در طرح‌ها و مجتمع‌های ایمپاسکو بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این حجم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، برای رونق تولید و افزایش اشتغال قابل توجه است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان سال جاری با افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌ها، بتوانیم در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال و محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار کشور سهمی بیشتر ایفا کنیم.
انتهای پبام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.