سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ایمیدرو چشم‌انداز ۱۴۱۴ خود را تعریف کرد
11 بهمن 1400 - 12:05
شناسه : 23909
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به بروزرسانی استراتژی‌های خود کرده است و ایفای نقش توسعه‌دهنده بخش معدن و صنایع معدنی در منطقه تا سال 1414 را هدف‌گذاری کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس نقشه‌راه به‌روزرسانی شده ایمیدرو، چشم‌انداز این سازمان در سه بخش توسعه دهنده، پایدار و منطقه تعریف شده است.

در بخش «توسعه دهنده»، تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا محصولات پایین‌دست و فلزات آهنی و غیرآهنی که دارای مزیت رقابتی هستند، مورد توجه است. در زنجیره ارزش؛ حلقه اکتشاف، استخراج، فراوری، متالورژی و تولید محصولات کیفی‌تر، زیرساخت‌ها و سایر حلقه‌های ارزش بخش، دیده شده است. همچنین در بخش «پایدار» توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در برنامه‌ها گنجانده شد. در این بخش برای شاخص‌هایی همچون سهم معادن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی(GDP)، صادرات، اشتغال، کاهش کربن و نرخ مصرف آب و انرژی، اقتصاد چرخشی و… برنامه ریزی شد.

گفتنی است، در بخش «منطقه»(برون مرزی) نیز، در تولید محصولات معدن و صنایع معدنی کسب رتبه برتر کشور در محدوده آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.