پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بار دیگر فلزات در تنگنای تحریم
17 دی 1399 - 5:53
شناسه : 4941
وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه از اعمال تحریم های جدید علیه افراد و شرکت های مرتبط با ایران خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، وزارت خزانه داری آمریکا اسامی یک فرد و ۱۶ شرکت مستقر در کشورهای ایران، آلمان، انگلیس، چین را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه کرد.
تمامی این شرکت ها ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱ در فهرست مذکور قرار گرفته اند. این فرمان اردیبهشت ماه سال گذشته توسط ترامپ برای اعمال تحریم علیه بخش‌های آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران صادر شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری یک شرکت چینی عرضه کننده الکترودهای گرافیتی که محصولی کلیدی در تولید فولاد به شمار می‌رود را در فهرست تحریم قرار داد.۱۲ شرکت ایرانی تولیدکننده فولاد و سایر محصولات فلزی نیز به همراه ۳ نمایندگی خارجی فروش یک شرکت اصلی فعال در زمینه فلزات و معدن ایران هم تحریم شدند.»
«استیون منوشین»، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «دولت ترامپ به قطع جریان درآمدی رژیم ایران که همچنان به دنبال حمایت مالی از گروه های تروریستی، پشتیبانی از رژیم‌های متجاوز و تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی است ادامه می‌دهد.»

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.