دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
بازار سهام، روی مدار تعادل
22 فروردین 1401 - 18:25
شناسه : 26510
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار سهام امروز دوشنبه 22 فروردین ماه 1401، در حالی با نماگرهای سبزپوش به کار خود پایان داد که ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته رضایت‌بخش نبود اما در فرابورس عملیات بازار باز بانک مرکزی قابل توجه بود.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش پنج هزار و ۴۷۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش سه هزار و ۵۵ واحدی عدد ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول با چهار هزار و ۷۶۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با هشت هزار و ۷۰۴ واحد افزایش، عدد دو میلیون و ۷۵۳ هزار واحد را تجربه کرد. در بورس تهران امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه، ۱۱ میلیارد و ۳۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۶۵ هزار و ۸۰۷ نوبت دادوستد شد که ارزشی بالغ بر پنج هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۲۹ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۶ میلیارد و ۲۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۸۴ هزار میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۱۸۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان متعلق به عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی‌ترین نمادهای تاثیرگذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز «پتروشیمی پردیس» با یک هزار و ۸۰ واحد، مخابرات ایران با ۵۴۲ واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با ۴۶۹ واحد افزایش بودند و در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های شستا با ۴۹۲ واحد، بانک ملت با ۲۷۰ واحد و کشتیرانی با ۲۴۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند. در مجموع، بازار سهام امروز نیز نظاره‌گر نماگرهایی سبزپوش بود هرچند که ارزش معاملات سهام در روز جاری ضعیف‌تر از دیروز بود.

در این روز شستا با معاملاتی متعادل در حالی در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها درجا زد که در کلیت معاملات بازار سهام، روند اصلاح برای اغلب سهم‌های شاخص‌ساز حکم‌فرما بود. همچنین در گروه خودرویی‌ها نیز، اخبار و شایعات فراوان ازجمله فروش سهام و جابه‌جایی دارایی‌ها همچنان زبان‌به‌زبان می‌چرخد.

شایان ذکر است که در این بین انتشار خبرهایی مبنی بر گشایش‌های ارزی جدید و واریز قریب‌الوقوع هفت میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به حساب‌های بانکی داخلی باعث شده تا روند افزایشی بازار ارز کندتر شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.