دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
بازار طلای جهانی مغلوب دلار شد
07 اسفند 1401 - 10:47
شناسه : 33757
بازار طلا همچنان عقب مانده است اما شاهد تحرک اندکی است زیرا افزایش تورم همچنان یک تهدید دائمی برای اقتصاد و بسیار بالاتر از هدف دو درصدی فدرال رزرو است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، قیمت طلا همچنان تحت فشار است اما تا حد زیادی داده‌های تورم داغ‌تر را نادیده می‌گیرد زیرا شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ژانویه ۰.۶ درصد و تورم سالانه ۴.۷ درصد افزایش یافت.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی این کشور در ماه گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافته است که نسبت دسامبر ۰.۴ درصد افزایش یافته است. تورم بالاتر از حد انتظار بود و پیش‌بینی‌های اجماع به دنبال افزایش ۰.۴ درصدی بودند.

اقتصاددانان انتظار داشتند که تورم سالانه با مقدار بسیار کمتری ۴.۳ درصد افزایش یابد. بازار طلا تا حد زیادی آخرین داده‌های تورم را نادیده می‌گیرد زیرا همچنان شاهد برخی فشارهای فنی فروش است. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۸۲۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تحلیلگران ارز اظهار کردند که در واکنش اولیه به داده‌های تورم، شاخص دلار آمریکا در بالاترین سطح معامله می‌شود. دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای جهانی به بالاترین حد سه ماه اخیر معامله می‌شود.

برخی از اقتصاددانان عنوان کردند که داده‌های تورمی داغ‌تر از حد انتظار می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند تا بار دیگر به شدت نرخ‌بهره را افزایش دهد. انتظارات برای افزایش نرخ بهره طولانی مدت همچنان بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد زیرا طلا با پنجمین زیان هفتگی متوالی خود به آخر هفته ‌رسید.

این گزارش همچنین نشان داد که مصرف‌کنندگان در کنار افزایش مداوم قیمت‌ها، همچنان به پس‌انداز خود برای پوشش هزینه‌های خود ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش کیتکو، در این گزارش آمده است که درآمد شخصی در ژانویه ۰.۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافته است. با این حال، داده‌ها انتظارات را از دست دادند زیرا اقتصاددانان به دنبال افزایش یک درصدی بودند. در عین حال، مصرف شخصی در ماه گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافته است، در حالی که در دسامبر ۰.۲ درصد کاهش یافته است و مصرف قوی‌تر از حد انتظار بودزیرا پیش‌بینی‌های اجماع ۱.۴ درصد افزایش داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.