سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بازار طلا بلاتکلیف است
06 فروردین 1401 - 13:10
شناسه : 25906
براساس گزارش‌های منتشر شده، با توجه به نگرانی‌ها درباره جنگ در اوکراین و افزایش قیمت‌ها که جذابیت آن را به عنوان یک پناهگاه امن و مانع تورم افزایش داد، طلا در مسیر رشد طی قرار گرفت، اما با رسیدن بازدهی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد، قیمت‌ها در روز جمعه کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای طلا با ۰.۱ درصد کاهش به یک هزار و ۹۵۶ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید و طلای آتی آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به یک هزار و ۹۵۵ دلار و ۷۰ سنت رسید البته آخرین قیمت قبل از تعطیلی بازار یک هزار و ۹۵۸ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۵۹ دلار و ۴۰ سنت بود.

با کمک انتظارات فدرال رزرو ایالات‌متحده مبنی بر انقباض پولی، بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد چند ساله ثابت شد و هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش داد.

کریس گافنی رییس بازارهای جهانی در بانک TIAA سنت‌لوییس، اظهار داشت: اگر نرخ‌های بهره با سرعتی سریع به افزایش خود ادامه دهند، می‌تواند روند صعودی فلزات گرانبها را محدود کند.

با این حال، بازار همچنان از فلزات گرانبها حمایت می‌کند و تقاضا برای خرید امن و همچنین محافظ به عنوان پوشش تورم وجود دارد. هفته گذشته فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال گذشته هزینه‌های استقراض را افزایش داد، زیرا به دنبال مقابله با افزایش قیمت‌ها بود. از آن زمان، سیاست‌گذاران ارشد این کشور از رویکردی تهاجمی‌تر برای تشدید سیاست پولی در سال جاری خبر داده‌اند.

طلا که در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در نظر گرفته می‌شود، در این هفته حدود ۱.۸ درصد افزایش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از تاثیرات جنگ در اوکراین و قیمت‌های بالاتر نفت که رشد جهانی را تهدید می‌کند، محافظت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای فلز نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۵.۴۴ دلار در هر اونس رسید، اما در مسیر صعود هفتگی حدود ۲ درصد قرار داشت. پلاتین ۱.۷ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۲.۸۰ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با ۵.۷ درصد کاهش به ۲۳۸۰.۲۰ دلار رسید که هر دو برای سومین کاهش هفتگی خود قرار گرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.